L'Oficina Jove del Berguedà, equipament depenent de l'Àrea de Joventut del Consell Comarcal del Berguedà, enceta la difusió dels recursos d'orientació educativa que presta amb un nou enfocament comunicatiu. Amb l'objectiu de ser més eficients i aglutinar el ventall de recursos i serveis disponibles, l'Oficina engega una campanya informativa que s'allargarà mentre durin els diferents procediments d'inscripció i petició de beques, des de febrer i fins al maig.
El conseller comarcal titular de Joventut, Ramon Caballé, ha compartit "aquesta aposta que fem, amb un programa repensat perquè tots els estudiants puguin accedir als nostres canals i informar-se", tot destacant que "des de l'Àrea de Joventut hem reformulat i millorat els serveis que prestem en orientació educativa i avui els volem presentar perquè des d'ara i fins al maig, tothom se'ns pugui acostar i puguin consultar-nos". A més, aquesta facilitació suposa l'assoliment del "repte que em vaig marcar com a conseller, perquè sovint les famílies i els joves no coneixen del tot els recursos que podem prestar".
D'aquesta manera, la divulgació ja està en marxa amb la celebració d'una trentena de xerrades als estudiants de quart d'ESO, Batxillerat, el Centre de Formació d'Adults i en Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior. També se n'oferiran cinc a les famílies, mitjançant les AFA. El mes de març tindrà lloc la Fira de l'Estudiant de Manresa, adreçada a l'alumnat del Berguedà, el Bages i el Moianès, a la qual el Consell Comarcal aproparà gairebé 400 estudiants de sis centres de secundària, amb la cobertura del desplaçament. Ara bé, un dels períodes de consulta més importants és entre els mesos de març, abril i maig, quan es posen en marxa els diferents terminis per a la sol·licitud de beques. Segons Caballé, l'alumnat berguedà pot consultar i gestionar la petició a través de l'Oficina, que també els poden assessorar sobre la compatibilitat dels recursos. L'any 2024, van rebre més de 2.400 peticions d'informació i van tramitar més de 1.300 demandes de beques.
Altres serveis oferts a l'Oficina Jove del Berguedà són el programa Acredita't, per a la certificació de competències professionals fruit de l'experiència laboral o per a l'homologació de títols estrangers; el projecte Impulsa, en col·laboració amb la Fundació Impulsa i que garanteix la formació professional a una trentena de joves que no tenen els recursos per fer-ho amb l'oferta habitual; la participació amb les Proves Cangur de matemàtiques, oferint el transport; i la promoció de l'excel·lència en els treballs de recerca, amb el patrocini de la publicació que els recull.
Amb tot, i més enllà d'aquests recursos específics, Caballé ha emfatitzat la disponibilitat al llarg de l'any de l'equipament i el seu personal -dos tècnics i una administrativa-. "Som aquí com a Punt Jove i Oficina Jove per ells, i és important que tots els joves se'ns apropin", ha subratllat el conseller, que ha recalcat que "animem a tothom que tingui dubtes a venir-nos a preguntar". Al llarg de l'any passat, l'Oficina Jove del Berguedà va atendre un total de 5.846 joves que van realitzar 6.635 consultes sobre diverses temàtiques. Unes dades que, per a Ramon Caballé, fan de l'equipament berguedà "una de les oficines joves més eficients de la Catalunya Central, amb diferència".