Agramunt enceta l’Any Guillem Viladot amb l’objectiu de difondre’n el seu llegat

Durant el 2022 es faran una quarantena d'actes arreu del país en motiu del centenari del naixement de Guillem Viladot

Publicat el 29 de gener de 2022 a les 14:08
Agramunt (Urgell) ha estrenat aquest dissabte els actes de commemoració del centenari del naixement de l'escriptor i poeta visual Guillem Vidalot (Agramunt 2022 – Barcelona 1999).

A l'acte inaugural hi ha participat, entre altres, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, així com el president de la Fundació Viladot i nebot de l'artista, Jordi Viladot, que ha dit que el centenari ha de servir per donar "l'empenta definitiva" per difondre el llegat de l'artista.

La jornada ha continuat amb la presentació del llibre inèdit “Cantates i fugues i colls de la baralla” i amb la inauguració de l'exposició “Ruth. Cossos als llimbs”. Durant el 2022 es faran una quarantena d'actes arreu del país per donar a conèixer l'obra de l'artista agramuntí.

En el seu discurs, el president de la Fundació Viladot, Jordi Viladot, ha destacat la importància del centenari i ha reivindicat que l'obra de l'artista sigui coneguda arreu del territori. En el mateix sentit s'ha expressat el director de la fundació i comissari de l'Any Viladot, Pau Minguet, que ha assegurat que la commemoració és "fonamental per poder consolidar la feina" que realitzen a la fundació perquè l'espai esdevingui "un punt de referència de la cultura contemporània a les terres de Ponent".
 

La consellera de Cultura ha inaugurat l’Any Viladot Foto: ACN