29
de febrer
de
2016
Actualitzat:
21
de març,
16:35h
Poc després de les sis de la matinada, saltava la sorpresa: Spotlight aconseguia l'Oscar a Millor pel·lícula, en una de les edicions més obertes dels darrers temps. El fet que Spotlight no comptés amb cap gran estudi al darrera semblava orientar el premi cap a d'altres bandes, especialment El renacido o La gran apuesta. Però, gairebé contra pronòstic, el film de Tom McCarthy s'ha imposat a la resta de noms. Per què? Aquí en teniu les deu raons:
1. Perquè el guió no té cap fissura i sempre és precís. Misèries humanes, pors, ràbia, valors i valor. Una mostra d'allò que és qualsevol grup humà sota pressió.
2. Perquè no es pot ser més efectiva partint d'elements tan simples. Cinema pur.
3. Per la història que explica. Quatre periodistes buscant la veritat d'un cas sistemàtic d'abusos sexuals a Boston, una de les ciutats més catòliques dels EUA.
4. Per com explica aquesta història. Amb intel·ligència, rigor, ofici fílmic i sempre amb l'ai al cor. Matrícula d'honor, per l'honestedat total i per fugir dels sentimentalismes.
5. Perquè reivindica el periodisme. Una esplèndida radiografia de com es va estirant el fil i de com un grup de periodistes exerceix –malgrat les pressions més furibundes i també les més subtils– la seva professió.
6. Perquè és una guia moral de com fer bé la feina, siguis o no periodista.
7. Perquè no criminalitza persones, sinó l'estament que permetia els abusos i que els ha estat tapant al llarg de dècades.
8. Perquè compta amb un repartiment coral amb Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Stanley Tucci, tots ells esplèndids. Però, en especial, per un entusiasta Mark Ruffalo.
9. Perquè consagra el talent innegable de Tom McCarthy, ja vist a Win Win, The visitor o The station agent.
10. Perquè és un dels pocs films d'aquest curs que sobreviurà el pas del temps, i es convertirà en un referent.
1. Perquè el guió no té cap fissura i sempre és precís. Misèries humanes, pors, ràbia, valors i valor. Una mostra d'allò que és qualsevol grup humà sota pressió.
2. Perquè no es pot ser més efectiva partint d'elements tan simples. Cinema pur.
3. Per la història que explica. Quatre periodistes buscant la veritat d'un cas sistemàtic d'abusos sexuals a Boston, una de les ciutats més catòliques dels EUA.
4. Per com explica aquesta història. Amb intel·ligència, rigor, ofici fílmic i sempre amb l'ai al cor. Matrícula d'honor, per l'honestedat total i per fugir dels sentimentalismes.
5. Perquè reivindica el periodisme. Una esplèndida radiografia de com es va estirant el fil i de com un grup de periodistes exerceix –malgrat les pressions més furibundes i també les més subtils– la seva professió.
6. Perquè és una guia moral de com fer bé la feina, siguis o no periodista.
7. Perquè no criminalitza persones, sinó l'estament que permetia els abusos i que els ha estat tapant al llarg de dècades.
8. Perquè compta amb un repartiment coral amb Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Stanley Tucci, tots ells esplèndids. Però, en especial, per un entusiasta Mark Ruffalo.
9. Perquè consagra el talent innegable de Tom McCarthy, ja vist a Win Win, The visitor o The station agent.
10. Perquè és un dels pocs films d'aquest curs que sobreviurà el pas del temps, i es convertirà en un referent.
Palmarès Oscar 2016 |
---|
Millor pel·lícula Spotlight Millor director Alejandro G. Iñárritu (El renacido) Millor actriu Brie Larsson (La habitación) Millor actor Leonardo DiCaprio (El renacido) Millor actriu secundària Alicia Vikander (La chica danesa) Millor actor secundari Mark Rylance (El puente de los espías) Millor pel·lícula d'animació Del revés (Inside out) Millor guió original Josh Singer i Tom McCarthy (Spotlight) Millor guió adaptat Charles Randolph i Adam McKay (La gran apuesta) Banda sonora original Ennio Morricone (Los odiosos ocho) Millor cançó original Spectre Millor documental Amy Millor fotografia Emmanuel Lubezki (El renacido) Millor disseny de producció Colin Gibson i Lisa Thompson (Mad Max: Fury road) Millor muntatge Margaret Sixel (Mad Max: Fury road) Millor vestuari Jenny Beavan (Mad Max:Fury road) Millors efectes especials Andrew Whitehurst, Paul Norris, Mark Ardington i Sara Bennett (Ex Machina) Millor maquillatge i producció Lesley Vanderwalt, Elka Wardega i Damian Martin (Mad Max: Fury road) Millor edició de so Mark Mangini i David White (Mad Max: Fury road) Millor mescla de so Chris Jenkins, Gregg Rudloff i Ben Osmo (Mad Max: Fury road) Millor curtmetratge Stutterer Millor curt documental A girl in the river: the price of forgiveness Millor curt animat Historia de un oso |