El Sónar supera la pluja amb l'assistència de 115.000 persones

El Sónar+D creix en el nombre de professionals acreditats i es consolida com a centre de la innovació creativa | Hong Kong i Istanbul se sumen a les seus internacionals del festival

Publicat el 18 de juny de 2016 a les 17:23
La 23a edició del Sónar s’ha tancat amb xifres similars a les de l’any passat, 115.500 persones (3.000 menys que l’any passat) han passat pel festival segons l'organització. Tot i la pluja, que sobretot ha afectat les jornades del divendres i dissabte, l’afluència de públic s’ha mantingut o, fins i tot, ha augmentat en la quarta edició del Sónar+D. S’han acreditat a la fira d’innovació creativa i tecnològica 4.700 professionals de 60 països diferents, alguns centenars més que l’any passat.

El públic que s’ha mogut pels espais de la Fira de Barcelona i de L’Hospitalet ha vingut de 101 països. En total, es calcula que el 53% de l’audiència és internacional amb Gran Bretanya com a principal país mobilitzat amb el Sónar. Aquests dies també s’han forjat noves aliances del festival amb ciutats que en un futur proper albergaran edicions del festival. Hong Kong i Istambul s’afegeixen a les seus del certamen de cara el 2017, en els propers mesos el Sónar arribarà també a Reykjavik, Estocolm, Santiago de Chile, Buenos Aires i Bogotà. 

L’espai del SonarCar, estrenat aquest any, s’ha valorat molt positivament remarcant-ne la capacitat de poder “portar l’ambient de club a un gran festival”, com ha afirmat el codirector del festival Sergio Caballero. La instal·lació del SonarPlanta, durant el Sónar de Dia, també s’ha ha estat tot un èxit, ja que ha rebut una “resposta mediàtica molt gran”, segons el codirector Enric Palau. Durant la roda de premsa d’aquest dissabte també s’ha destacat l’augment de visualitzacions dels concerts en streaming, superant les 350.000 visites en les actuacions més massives. 

Roda de premsa amb els quatre directors del Sónar Foto: José M. Guitérrez