El Govern ha nomenat aquest dimarts Ester Franquesa com a nova directora general de Política Lingüística. És llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona i compta amb el Diploma d'Estudis Avançats en Comunicació i Humanitats per la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.
Fins ara ha estat cap del Servei del Foment de l'Ús del Català, organisme adscrit a la Subdirecció General de Política Lingüística del Departament de Cultura i prèviament havia estat directora de l'Àrea de Llengua de l'Institut Ramon Llull (2002-2004); directora i gerent del Consorci Centre de Terminologia TERMCAT (1997-2002). També ha exercit de professora de llengua catalana i de llenguatge administratiu a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya i a l'Institut Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Badalona, entre d'altres.
Oriol Izquierdo cessa com a director de la Institució de les Lletres Catalanes
D'altra banda, Oriol Izquierdo deixarà de ser el director de la Institució de les Lletres Catalanes després que així li ho hagi comunicat el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, i abans de constituir el nou Consell Assessor de la Institució aquest dimecres. L'òrgan es constitueix després que el passat 1 de gener entressin en vigor els nous estatuts de la ILC i estarà presidit pel conseller i una vintena de representants del sector editorial i institucional. Izquierdo ha estat sis anys director de la institució dedicada a promoure la literatura catalana i el seu substitut es decidirà en properes reunions.
Oriol Izquierdo ha ocupat el càrrec de director de la ILC des del gener del 2007, quan era conseller de Cultura Joan Manuel Tresserras, i ha estat director d'Edicions Proa, ha fet de crític literari i ha publicat poemaris com 'Moments feliços'. Izquierdo ha assegurat que han estat sis anys "intensos, estimulants, amb molts moments apassionants" i ha afegit que "malgrat la conjuntura i no pas pocs entrebancs, la Institució s'ha enfortit internament i públicament".
També ha estat cessat en el seu càrrec el director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Gorka Knör.
Ester Franquesa, nova directora general de Política Lingüística
Cultura
Oriol Izquierdo deixa de ser el director de la Institució de les Lletres Catalanes
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de gener de 2013 a
les 17:34
Et pot interessar
-
Cultura
Els Verds descarreguen a les Santes de Mataró el 3 de 9 amb folre i agulla, una construcció que no es veia des del 2019
-
Cultura
El Maldà prepara una nova temporada carregada d’esperit crític, política, territori i humor
-
Cultura
Mor Joan Roca, membre fundador dels Antònia Font, als 53 anys
-
Cultura
La pregària de Lluís Gavaldà (Els Pets) a «Sant Leo Messi»: «Fes un últim miracle pel poble català»
-
Cultura
«No n'hi ha prou amb depilar-nos o tenir la regla cada mes? A la merda el tint»
-
Cultura
El català, entre les onze primeres llengües d'un catàleg mundial de 62 milions d'edicions
