L’atzar d’una illa deserta
«Qui més qui menys, en algun moment s’ha imaginat la seva vida si hagués pres una decisió diferent en un moment concret o si aquell reguitzell de casualitats no s’haguessin donat una rere l’altra»

- Miki Esparbé i Maria Rodríguez Soto, protagonistes de «L'illa deserta» -
- La Villarroel
ARA A PORTADA
-
Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Ayuso marxa de la conferència de presidents igual que ha entrat: amb un al·legat catalanòfob Sara Escalera / Bernat Surroca
-
El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Publicat el 01 de juliol de 2023 a les 06:19
Vam estar una bona estona al bar xerrant-ne després, que és un molt indicador a l’hora de valorar qualsevol producte de consum cultural: la capacitat de generar conversa. No ens preguntàvem què ens enduríem a una illa deserta, ens preguntàvem si nosaltres a les nostres vides teníem alguna illa deserta i quina era. Tots en teníem. Alguns amb forma de ciutat, de carrera professional o de nom i cognoms. Qui més qui menys, en algun moment s’ha imaginat la seva vida si hagués pres una decisió diferent en un moment concret. O si aquell reguitzell de casualitats no s’haguessin donat una rere l’altra.
L’illa deserta es pot veure a La Villarroel i és la història d’un noi i una noia, interpretats amb mestria pel Miki Esparbé i la Maria Rodríguez Soto, que es coneixen quan es queden tancats una estona llarga en un ascensor. Quan aconsegueixen sortir-ne serà el destí qui els ajunti o no per sempre. Marc Artigau signa i dirigeix un text que té tots els elements d’una bona comèdia romàntica, que es diu aviat. Proposa a l’espectador un viatge d’una hora i mitja on tot és possible, convida a jugar amb els “i si”, una cosa amb la qual tothom ha fet volar coloms alguna vegada. És un joc constant, un anar i venir per diferents escenaris duplicant les escenes que serveixen de cruïlla i estalviant-nos algunes repeticions amb subtileses com ara: “la conversa sobre el banc no té cap tipus d’interès”.
Funciona, l’obra funciona. I la mar de bé. Interpel·la l’espectador des del minut zero quan els dos actors trenquen la quarta paret per preguntar al públic quin va ser l’últim cop que van ser feliços de debò. Tota la sala plena fent memòria. Funciona, també, perquè el ritme no decau, no pots sortir de la història. I funciona, sobretot, per la química i el talent dels dos protagonistes. És un gust veure dos actorassos d’aquesta talla en viu. No em cal gaire cosa més per ser feliç en un pati de butaques, però és que si a sobre hi ha inclosa una escena karaoke amb un clàssic italià dels anys vuitanta sonant a tot drap, la felicità és total.
Amb L’illa deserta, Artigau ens proposa un joc al qual no podem evitar jugar. Ho fa amb una fórmula que troba l’equilibri perfecte entre les dosis d’humor i les d’emoció, que vol dir que ho fa amb intel·ligència i elegància. Aquesta és l’última setmana que es pot veure a La Villarroel (hi seran fins aquest diumenge, 2 de juliol) i, si hi aneu i la gaudiu, val la pena que us quedeu a aplaudir fins al final, sobretot perquè Maria Rodríguez i Miki Esparbé estan esplèndids, i perquè mai se sap quan la vida, o el teatre, et pot sorprendre.
L’illa deserta es pot veure a La Villarroel i és la història d’un noi i una noia, interpretats amb mestria pel Miki Esparbé i la Maria Rodríguez Soto, que es coneixen quan es queden tancats una estona llarga en un ascensor. Quan aconsegueixen sortir-ne serà el destí qui els ajunti o no per sempre. Marc Artigau signa i dirigeix un text que té tots els elements d’una bona comèdia romàntica, que es diu aviat. Proposa a l’espectador un viatge d’una hora i mitja on tot és possible, convida a jugar amb els “i si”, una cosa amb la qual tothom ha fet volar coloms alguna vegada. És un joc constant, un anar i venir per diferents escenaris duplicant les escenes que serveixen de cruïlla i estalviant-nos algunes repeticions amb subtileses com ara: “la conversa sobre el banc no té cap tipus d’interès”.
Funciona, l’obra funciona. I la mar de bé. Interpel·la l’espectador des del minut zero quan els dos actors trenquen la quarta paret per preguntar al públic quin va ser l’últim cop que van ser feliços de debò. Tota la sala plena fent memòria. Funciona, també, perquè el ritme no decau, no pots sortir de la història. I funciona, sobretot, per la química i el talent dels dos protagonistes. És un gust veure dos actorassos d’aquesta talla en viu. No em cal gaire cosa més per ser feliç en un pati de butaques, però és que si a sobre hi ha inclosa una escena karaoke amb un clàssic italià dels anys vuitanta sonant a tot drap, la felicità és total.
Amb L’illa deserta, Artigau ens proposa un joc al qual no podem evitar jugar. Ho fa amb una fórmula que troba l’equilibri perfecte entre les dosis d’humor i les d’emoció, que vol dir que ho fa amb intel·ligència i elegància. Aquesta és l’última setmana que es pot veure a La Villarroel (hi seran fins aquest diumenge, 2 de juliol) i, si hi aneu i la gaudiu, val la pena que us quedeu a aplaudir fins al final, sobretot perquè Maria Rodríguez i Miki Esparbé estan esplèndids, i perquè mai se sap quan la vida, o el teatre, et pot sorprendre.
Et pot interessar
-
Cultura El món de l'art també pressiona per evitar el trasllat de les pintures de Sixena: «Per què la Dama d'Elx i el Guernica no?»
-
Cultura La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Cultura «Una pèrdua irreparable»: clam dels exconsellers de Cultura contra el trasllat de les obres de Sixena
-
Cultura Aquesta és la millor cançó en català del 2024, segons els premis de l'Acadèmia de la Música
-
Cultura La cantant Jessie J anuncia que té càncer de mama en fase inicial
-
Cultura Els secrets culinaris dels caputxins surten a la llum