Luis Marín, l'home que durant 23 anys va posar veu al mític Barney de "Els Simpsons", ha mort a l'edat de 90 anys. Més enllà del paper de l'amic més alcohòlic d'Homer Simpson, l'actor i també actor de doblatge ha deixat enrere una extensa trajectòria, en la qual ha participat en més de 70 pel·lícules diferents.
El seu debut es remunta fins al 1960, amb la pel·lícula "El indulto", i durant la seva carrera també ha estat actor secundari a pel·lícules com "El extraño viaje", "El caso Almería" o "El Lute: Camina o revienta". Després de posar cos i veu en aquestes produccions, Marín se centraria exclusivament en el doblatge.
Més enllà del seu paper de Barney des de 1990 fins al 2013, també va posar veu a personatges de sèries icòniques com "Los Soprano", "Joc de Trons", "Breaking Bad" o "House". A més, també ha fet tasques de doblatge a "Colombo", "El Equipo A", "El Príncipe de Bel Air", "Embrujadas", "Expediente X", "Futurama", "McGyver", "Padre de Familia", "South Park", "Power Rangers", "Spiderman", "Star Trek: La Nueva Generación" y "Xena La Princesa Guerrera".
[plantillavirals]
Mor Luis Marín, la veu de Barney a «Els Simpsons»
L'actor de doblatge, que ha mort als 90 anys, també havia posat veu a personatges de "Joc de trons", "Breaking Bad" o "House"
- Barney i Homer, en un moment de «Els Simpsons» -
- ND
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de febrer de 2022 a
les 17:32
Et pot interessar
-
Cultura
Els 10 millors acudits d'Eugenio: «Saben aquel que diu...»
-
Cultura
Jaume Clotet tanca la seva trilogia històrica amb la publicació de «L’espasa del rei»
-
Cultura
Un jugador del Reial Madrid fa besavi Joan Manuel Serrat
-
Cultura
Així serà el nou MNAC: tindrà dos edificis connectats per un passadís cobert
-
Cultura
«No hi ha ningú al timó d'aquest món»
-
Cultura
Quan escriure amb nom de dona era un problema: sis autores darrere d'un pseudònim
