Luis Marín, l'home que durant 23 anys va posar veu al mític Barney de "Els Simpsons", ha mort a l'edat de 90 anys. Més enllà del paper de l'amic més alcohòlic d'Homer Simpson, l'actor i també actor de doblatge ha deixat enrere una extensa trajectòria, en la qual ha participat en més de 70 pel·lícules diferents.
El seu debut es remunta fins al 1960, amb la pel·lícula "El indulto", i durant la seva carrera també ha estat actor secundari a pel·lícules com "El extraño viaje", "El caso Almería" o "El Lute: Camina o revienta". Després de posar cos i veu en aquestes produccions, Marín se centraria exclusivament en el doblatge.
Més enllà del seu paper de Barney des de 1990 fins al 2013, també va posar veu a personatges de sèries icòniques com "Los Soprano", "Joc de Trons", "Breaking Bad" o "House". A més, també ha fet tasques de doblatge a "Colombo", "El Equipo A", "El Príncipe de Bel Air", "Embrujadas", "Expediente X", "Futurama", "McGyver", "Padre de Familia", "South Park", "Power Rangers", "Spiderman", "Star Trek: La Nueva Generación" y "Xena La Princesa Guerrera".
[plantillavirals]
Mor Luis Marín, la veu de Barney a «Els Simpsons»
L'actor de doblatge, que ha mort als 90 anys, també havia posat veu a personatges de "Joc de trons", "Breaking Bad" o "House"
- Barney i Homer, en un moment de «Els Simpsons» -
- ND
ARA A PORTADA
-
Cinc grans preguntes que ha de respondre Carlos Mazón a la comissió d'investigació de la dana Lluís Girona Boffi
-
La sentència d'Estrasburg esvaeix totes les esperances de l'independentisme? Josep Maria Tirapu Sanuy
-
ERC ajorna la proposta de l'IRPF al Congrés per no «distorsionar» la negociació pel finançament Lluís Girona Boffi
-
El pla Àsia del Govern: diversificació de mercats, reforç del turisme i cooperació tecnològica Redacció
-
L'eliminació dels pisos turístics s'estén a la Barcelona metropolitana: Cornellà també els vetarà David Cobo
Publicat el 14 de febrer de 2022 a les 17:32
Et pot interessar
-
Cultura
Ainaud de Lasarte, el savi que no va voler la Creu de Sant Jordi
-
Cultura
«'Supersàpiens' és una primera llavor de com viurem el teatre al futur»
-
Cultura
Com ser «cool» en català
-
Cultura
«Qui pensa ara Catalunya? Des de la fatiga i el ressentiment es pensa malament»
-
Cultura
Jorge Español, l'advocat catalanòfob de Sixena enfadat amb Rosalía
-
Cultura
L'escriptora Núria Cadenes guanya el VII Premi Proa de novel·la amb «Qui salva una vida»
