La Seguretat Social podrà transferir a Catalunya fins a 59,9 milions d’euros per millorar i modernitzar la gestió de les baixes laborals. El traspàs d'aquesta quantitat correspon als convenis de col·laboració per a la gestió de les incapacitats temporals.
Així, cada any i d'acord amb els pressupostos, cada territori rep part del crèdit fixat en funció del nombre d'assegurats amb dret a la prestació per IT. Un cop finalitzat l'exercici corresponent i després d'avaluar el grau de compliment dels objectius del pla anual d'actuacions i millora de la gestió, es fa la liquidació. Amb el 19% del total dels fons (315 milions d’euros), Catalunya és el territori que més fons rep, seguida de Madrid i d'Andalusia, amb 55,4 milions d’euros i 54,8 milions d’euros, respectivament.
La quantitat que correspon a cada zona i que s'anticipa cada any és el resultat de restar de l'import inicialment assignat el percentatge en què aquest territori no hagi assolit els objectius exigits en l'exercici anterior.
Catalunya pot rebre 60 milions d'euros de la Seguretat Social
Economia
L'Estat preveu transferir 315 milions d'euros a tots els territoris
ARA A PORTADA
-
Societat «Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa» Natàlia Pinyol
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Publicat el
21 de març de 2016 a
les 21:00
Et pot interessar
-
Economia
Bizum s'estrena als comerços sense impacte entre els clients: «No te'l demanen»
-
Economia El SOC promou la inserció laboral amb cursos de català
-
Economia
«Catalunya té un greu problema de lideratge»
-
Economia
Les exportacions pugen un 2,9% i les importacions baten rècords a Catalunya
-
Economia El govern espanyol recupera la rebaixa al preu del gasoil pel repunt de la inflació
-
Economia
L'IPC puja tres dècimes i s'enfila fins al 3,5%
