El Fons Monetari empitjora les previsions del dèficit públic espanyol

L'organisme rebaixa el dèficit públic de l'Estat al 6,9% per al 2011, són nou dècimes menys que les previsions del govern espanyol

Publicat el 04 de novembre de 2010 a les 17:30
El director gerent del Fons Monetari Internacional (FMI), Dominique Strauss-Kahn i el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero Foto: Arxiu ND

El Fons Monetari Internacional (FMI) calcula que el dèficit públic de l'Estat es reduirà al 6,9% del Producte Interior Brut (PIB) l'any 2011. Les perspectives de l'organisme internacional són menys optimistes que els càlculs del govern espanyol, que va preveure un dèficit del 6% per a l'any que ve. Per al 2010, l'FMI millora en 1,1 punts la darrera estimació, del maig passat, i calcula un dèficit a l'Estat del 9,3%. De cara a l'any que ve, l'FMI estableix un desequilibri del 6,9%, 2,7 punts menys respecte al darrer estudi del mateix organisme. El dèficit de l'eurozona quedarà enguany en el 6,7% i es reduirà al 5,1% l'any que ve. El mundial caurà del 6,7% al 6% a finals d'aquest any.

L'organisme internacional cita l'Estat espanyol com un dels que té un gran dèficit i alerta que "malgrat els ajustaments que han endegat molts països, encara queda molt per fer a llarg termini".

L'informe "Sortida fiscal: De l'estratègia a la seva implantació", fet públic aquest dijous, alerta que els "riscos fiscals continuen sent elevats en les economies avançades, en què el deute públic està augmentant amb rapidesa".

Escull Nació com la teva font preferida de Google