El secretari general del departament de Treball del Govern, Josep Ginesta, ha valorat positivament la baixada de l'atur registrat fins a 380.000 persones a Catalunya aquest mes de setembre. Ginesta ha afirmat que "són dades semblants a les d'abans de la crisi econòmica". El secretari general ha atribuït la reducció de la desocupació a la confluència de dos factors: d'una banda, la creació de llocs de treball en sectors menys estacionals com la construcció i la indústria i, per tant, una "menor dependència dels sectors més inestables", i de l'altra, l'allargament de la temporada turística.
Tot i destacar un augment de la contractació indefinida, Ginesta ha alertat que "no és prou rellevant en termes absoluts". "No podem dir que estem satisfets, hi ha entrades i sortides molt ràpides del mercat de treball fruit de la temporalitat", ha afegit. És la primera vegada des del 2007 que l'atur baixa durant aquest mes després que fa onze anys es registrés un descens del -3,45%, fins als 258.234.
El Govern destaca la reducció de l'atur a Catalunya amb dades anteriors a la crisi econòmica
El secretari general de Treball, Josep Ginesta, ho atribueix a l'allargament de la temporada turística i a la no destrucció d'ocupació en la construcció i la industria
Ara a portada
Publicat el 02 d’octubre de 2018 a les 12:57
Et pot interessar
-
Economia L'electricitat serà gratis gairebé tot el dissabte, amb el preu total més baix des de fa un any
-
Economia Trump dona per fet un acord amb la UE durant els tres mesos de treva aranzelària
-
Economia El BCE torna a rebaixar els tipus d'interès i demana preparar-se per l'impacte de la guerra aranzelària
-
Economia La Inspecció de Treball bat el rècord de sancions a empreses el 2024 amb gairebé 50 milions d’euros en multes