Els tres sindicats de la mesa de la funció pública (CCOO, l'UGT i IAC) s'han tancat a la seu del Departament d'Empresa i Ocupació del carrer Sepúlveda de Barcelona per exigir al Govern una proposta ''concreta'' amb relació amb la paga extra corresponent al 2012, segons Xesús González, coordinador de l'àrea pública de CCOO. La intenció és romandre a la seu aquesta nit de dilluns a dimarts fins que la generalitat no presenti una proposta a la mesa per recuperar els drets salarials i laborals retallats durant la crisi.
La iniciativa sindical s'ha generalitzat a diferents seus d'arreu de Catalunya: a les delegacions del carrer Rivadeneyra, a la plaça Urquinaona a la seu de l'ICS del carrer Balmes amb Gran Via, a l'edifici de Santa Caterina de Girona, a Lleida i a la delegació del Govern de Tarragona. L'objectiu d'aquesta protesta, que coincideix amb la reunió del Govern en funcions, seria que l'Executiu presenti una petició de ple extraordinari del Parlament per debatre la posició de la Cambra en relació amb les reivindicacions dels funcionaris catalans.
Xesús González ha explicat la reunió d'aquest dilluns ''no ha anat bé i no s'ha presentat cap novetat'' per part dels representants del Departament de Governació. El dirigent de CCOO ha afegit que el Govern ''no garanteix'' la restitució de les tres quartes parts de la paga extra del 2012 que està pendent. La Generalitat es nega a negociar el retorn d'aquesta retribució perquè no vol renunciar al descompte del 5% dels salaris que es va imposar el 2012 en el marc de l'ajust pressupostari per reduir el dèficit públic, ha explicar el respresentant del sindicat.
Els sindicats de la funció pública es tanquen per exigir la paga extra de 2012
Delegats de CCOO, l'UGT i IAC ocupen seus de la Generalitat per recuperar els drets salarials i laborals retallats durant la crisi
ARA A PORTADA
-
-
El Govern espera que ERC aprovi els pressupostos sense tenir resolta la recaptació de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística Lluís Girona Boffi
-
Sánchez i Feijóo se citen per abordar polítiques de defensa en ple xoc pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
Junqueras i Sánchez es van reunir dues vegades en secret abans de la cita pública de dijous passat Redacció
Publicat el 23 de novembre de 2015 a les 19:43
Et pot interessar
-
Economia
L'aeroport del Prat tanca el 2025 amb rècord de passatgers
-
Economia
El BBVA defineix el 2025 com un «any magnífic», malgrat el fracàs de l'opa
-
Economia
Guia i calendari de l'acord del Mercosur: què passarà amb l'associació que encén els pagesos europeus?
-
Economia
Alstom fabrica un de cada tres trens que circulen a l'Estat i aporta 400 milions d'euros al PIB, segons un estudi
-
Economia
Isidre Fainé continuarà com a president de la Fundació La Caixa quatre anys més
-
Economia
Els pagesos mantenen el tall de l'AP-7 i pressionen Illa
