El conseller d'Economia, Jaume Giró, avisa la CUP que el "desacord" en la tramitació dels pressupostos catalans pel 2022 es podria llegir com un "afebliment de l'aspiració nacional majoritària". En un article a El Nacional.cat, Giró insisteix en la importància de tirar endavant els comptes i demana als anticapitalistes "facilitar-ho" per tal de "mantenir i reforçar la unitat de les forces independentistes".
"La visió compartida dels tres partits sobiranistes és el territori comú, el fonament irrenunciable a la preservació del qual hauríem de dedicar tots els esforços", escriu Giró. Així mateix, el conseller d'Economia avisa que seria un "perill" que no hi hagués acord.
Giró assegura ser conscient de les "diferències" entre els tres partits que negocien els comptes –ERC, JxCat i CUP-, però creu que aporten "pluralitat". "Hi ha ocasions en què hem de ponderar responsablement en quin moment de la història ens trobem", avisa el conseller. "Hem de decidir si agafem el camí cap a la reactivació econòmica i social del país, i si volem fer-ho junts mantenint i reforçant la unitat independentista", afegeix.
El conseller reitera el concepte de "civilitat" i demana utilitzar-lo en les negociacions dels pressupostos. Així, demana als partits independentistes fer "un exercici responsable" per no "posar en perill" allò que comparteixen.
Després de tot, en l'article insisteix en què els pressupostos "són els millors" que podria tenir Catalunya "en les circumstàncies actuals" i assegura que són "extraordinàriament sensibles" pel que fa a la dimensió social. "Els pressupostos no fan altra cosa que emmirallar la situació política de Catalunya: no és, efectivament, la millor situació a què podem i hem d'aspirar", considera Giró. Ara bé, matisa que els comptes són "un bé que mereix ser protegit" per tal de "preservar" les "aspiracions d'autodeterminació".
Giró avisa la CUP que el «desacord» pels pressupostos podria veure's com un «afebliment de l'aspiració nacional»
El conseller d'Economia demana als anticapitalistes "mantenir i reforçar la unitat de les forces independentistes"
- Jaume Giró, en la presentació dels pressupostos. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
14 de novembre de 2021 a
les 10:20
Et pot interessar
-
Economia
La compravenda d'habitatges tanca el 2025 amb un augment del 13,9%
-
Economia
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Economia
El Cercle d'Economia demana més restriccions a la immigració
-
Economia
Repsol aconsegueix un benefici de 1.899 milions d'euros el 2025, un 8% més que el curs anterior
-
Economia
Catalunya tanca el 2025 amb 87.011 hipoteques constituïdes, la dada més alta des del 2010
-
Economia
Foment aposta per una àrea metropolitana de cinc milions
