Henkel, el grup alemany propietari de marques como Wipp Express, Dixan o Micolor, ha anunciat que amplia les seves instal·lacions de Montornès del Vallès amb una nova línia d'envasament i la construcció d'un nou magatzem automàtic d'última generació de 24.000 metres quadrats, que es convertirà en el nou centre logístic del sud d'Europa per a la divisió de Laundry & Home. Aquest projecte, que s'emmarca dins l'estratègia 2020+ de la companyia que inclou l'aposta per la digitalització i la indústria 4.0, ha implicat "una forta inversió" per a la unitat de negoci de la companyia.
Així, la nova línia d'envasament per a detergents líquids suposa l'ampliació de la capacitat productiva de la planta de detergents amb una nova línia d'envasament d'alta velocitat i amb una producció més sostenible, segons indica la companyia. Els detergents líquids, de les marques WiPP Express, Dixan i Micolor, estrenen una nova fórmula un 24% més concentrada, que es presenta en noves ampolles i amb menor pes, contribuint a l'optimització del transport i, conseqüentment, a la reducció de les emissions de CO2.
A més, la nova formulació també contribueix a la reducció del consum d'aigua en el procés productiu, a la reducció de la quantitat de residus generats en reduir la quantitat de plàstic utilitzat per dosi i a la reducció d'energia i consum d'aigua en la fase d'ús garantint un rentat òptim a baixes temperatures.
Totalment robotitzat
El projecte suposa l'ampliació de la capacitat logística amb un nou magatzem automàtic de 24.000 metres quadrats que disposarà d'una secció totalment robotitzada i una altra de funcionament més convencional amb activitats de picking i copacking.
El nou magatzem podrà moure més d'un milió de palets per any i estarà totalment operatiu el 2020. Amb aquesta innovació, el procés de magatzematge i distribució serà molt més eficient i convertirà la planta de Montornès del Vallés al centre de referència de la companyia pel sud d'Europa.
El director de la fàbrica de Montornès del Vallés, Jordi Juncà, ha celebrat que la planta de Montornès hagi estat de nou triada per ampliar les seves capacitats després de la recent inversió per allotjar el hub europeu per a la indústria aeroespacial que estan acabant de construir. "Aquests nous projectes ens consoliden com un centre productiu de referència per al grup”, conclou.
El centre de producció de Henkel a Montornès compta amb més de 50 anys d'activitat, produeix més de 200.000 tones a l'any i exporta a més de 60 països. En l'actualitat s'està construint també a Montornès una nova planta de producció d'adhesius per a la indústria aeroespacial.
Henkel situa al Vallès Oriental el centre logístic del sud d'Europa
Economia
L'empresa alemanya amplia les seves instal·lacions a Montornès amb una nova línia de producció i un magatzem automàtic
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
26 de juliol de 2018 a
les 10:28
Et pot interessar
-
Economia
Brussel·les assegura que la Xina es compromet a reduir més d'un 50% les exportacions de cotxes híbrids
-
Economia El Banc d’Espanya eleva les previsions de creixement i d’inflació per al 2026 i el 2027
-
Economia
«Ocupem-nos de construir habitatge»: la patronal Cecot reclama evitar el xoc entre propietaris i inquilins
-
Economia
Illa destaca la «fraternitat» amb Mèxic, principal mercat català a Amèrica Llatina
-
Economia
Rècord d'emprenedors a Catalunya: més que a Espanya i a Europa
-
Economia 150 euros al mes: què estalvien els catalans que poden fer-ho?
