El Ministeri d'Hisenda haurà de tornar a TV3 tot l'IVA que demani deduir-se a partir del 2015. I és que la reforma fiscal aprovada aquest dijous, 20 de novembre, al Congrés dels Diputats deixa clar que les televisions i ràdios locals dels ens autonòmics podran deduir-se tot l'IVA pagat. Així ho ha explicat el portaveu de CiU al Congrés, Josep Sánchez-Llibre, que ha arribat a un acord amb el PP sobre aquesta matèria.
El pacte també inclou una exempció de l'IVA per als serveis de menjador escolar i una rebaixa del mateix impost del 20% al 10% per les flors i plantes, el que "evita la fallida" del sector, segons les paraules de Sánchez-Llibre.
Tot i els canvis a partir del 2015, encara no està clar què passarà amb els 80,5 milions d'euros que Hisenda no ha pagat a TV3 per l'IVA dels exercicis 2012, 2013 i 2014. La televisió pública catalana al·lega que el Ministeri va canviar de criteri en les deduccions a partir del 2012 i per això reclama que se'ls retornin aquests diners.
D'altra banda, durant l'acte Sánchez-Llibre també ha afirmat que CiU continuarà defensant que l'IVA cultural es rebaixi del 21% actual al 10%, així com que s'alleugereixi la càrrega fiscal de les PIMES i de les classes mitjanes.
Hisenda haurà de tornar a les televisions i ràdios autonòmiques tot l'IVA pagat a partir del 2015
Economia
Tot i la reforma no està clar què passarà amb els 80,5 MEUR que la institució deu a TV3
ARA A PORTADA
-
Societat Educació va mantenir un criteri alt d'exclusió d'alumnes que hauria millorat el resultat de PISA Gerard Mira
-
Societat La síndica també colla Educació pel fiasco de les PISA amb una actuació d'ofici Gerard Mira
-
Societat Espanya mobilitza l'exèrcit després d'acordar amb el Marroc el retorn dels migrants que han entrat en tromba a Ceuta Gerard Mira | Eloi Martí
-
-
Publicat el
20 de novembre de 2014 a
les 17:23
Et pot interessar
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
-
Economia
Catalunya preveu un nou agost d'ocupació rècord i molta reserva d’última hora
-
Economia
La inflació repunta tres dècimes fins al 3,5% interanual a l’Estat al juliol
-
Economia
Fainé homenatja Vilarasau: «El teu llegat és únic i irrepetible»
-
Economia Els empresaris catalans s'estalvien 11,6 milions d'euros en hores extra no remunerades
