L'empresa Seat ha presentat avui dijous al Comitè intercentres un nou Expedient de Regulació d'Ocupació temporal (ER0) per a 7.484 treballadors, una mica més del 50% del total de la plantilla. Aquest és el quart ERO des de l'any 2008, i s'aplicarà als centres de Zona Franca i de Martorell. Dilluns vinent s'iniciarà el periode de consultes per a la negociació de l'expedient.
Segons el sindicat d’UGT, és un expedient que planteja el tancament de les línies, segons les necessitats comercials, durant 51 dies com a màxim. El tancament de la línia 1 -que fabrica el model Ibiza- afectaria diariament 2.150 treballadors; el de la Línia 2 - models Altea i León-, 2.140 persones, i el de la línia 3 -model Exeo-, 970.
L'ERO també estableix períodes rotatius en la producció fins a un màxim de 1.100 treballadors al mes. De cara a l'any que ve, la companyiat preveu una producció de 326.500 vehicles.
UGT de Catalunya ha afirmat auqest matí que “el més important és que l'Expedient suposa el manteniment de la totalitat dels llocs de treball del Grup Seat”. Ara bé, el sindicat també alerta que “ara toca regular, controlar i gestionar el sobrant de la plantilla i establir una comissió de seguiment de l'expedient que impedeixi irregularitats com altres ocasions."