Una cooperativa de consum sense ànim de lucre nascuda el 2016 per satisfer una demanda creixent en plena conscienciació mediambiental com és la mobilitat sostenible. Això és Som Mobilitat i el seu fundador, Ricard Jornet, recorda com han passat d'una aventura inicial amb cinc cotxes elèctrics a Mataró fins al fenomen actual, amb 105 pàrquings oberts les 24 hores arreu de Catalunya.
En una conversa amb el director de la revista Alternativas Económicas, Pere Rusiñol, destaca que no es tracta d'un servei car i inaccessible: l'aportació de capital social obligatòria per fer-se soci és de 10 euros. "Sabem que és important fer comunitat", apunta, alhora que entén que han d'arribar molt més enllà de la gent familiaritzada amb l'economia social i les institucions, que són un gruix important de la clientela.
Amb tot, en la tercera entrega de la sèrie Viure en cooperativa coproduïda per Nació, Ricard Jornet explica com es fa l'equilibri entre la sostenibilitat mediambiental, l'econòmica i l'organitzativa en un projecte d'aquestes dimensions. Tot, amb el decreixement de la mobilitat com a base i objectiu. Així, si l'objectiu és reduir la mobilitat amb vehicle privat i estalviar diners, "el pla de Som Mobilitat encaixa a la perfecció", assegura Jornet.