
Cadena de muntatge de la fàbrica Seat de Martorell. Foto: Europa Press.
La marca automobilística espanyola Seat ha tancat els deu primers mesos de l'any amb unes vendes mundials de 326.000 unitats, fet que suposa un augment del 10,5% en comparació del mateix període de l'exercici anterior, segons ha informat el consorci Volkswagen.
L'increment de les seves vendes a l'acumulat de l'any fins a l'octubre respon a l'evolució positiva experimentada en les regions d'Europa central i de l'Est, on els seus lliuraments van créixer un 50,5% en el període, fins a 20.400 unitats.
La firma, amb seu a Martorell (el Baix Llobregat), va comercialitzar un total de 183.500 unitats a la regió d'Europa Occidental durant els deu primers mesos del 2014, el que representa una progressió de l'11,9% davant de les xifres de l'any precedent.
A Alemanya, la corporació automobilística va matricular 71.300 unitats a l'acumulat de l'exercici fins al mes passat, el que es tradueix en una pujada de l'11,1% respecte a les 64.100 unitats venudes en els mateixos mesos del 2013.
El grup automobilístic Volkswagen, del qual forma part Seat, ha registrat en el seu conjunt un volum mundial de vendes de 8,24 milions d'unitats entre gener i octubre, un 5% més en comparació dels 7,85 milions d'unitats matriculades en els mateixos mesos del 2013, segons dades de l'empresa.