L'Ajuntament de Barcelona i Seat han signat aquest dimecres un acord perquè la companyia instal·li durant el 2017 un laboratori d'innovació que donarà feina a mitjà termini a uns 50 professionals i enginyers altament qualificats. Serà el sisè centre d'aquest tipus del grup Volkswagen i s'especialitzarà en el cotxe connectat, segons ha explicat el president de Seat, Luca de Meo. El centre s'anomenarà Metropolis:Lab Barcelona, i se sumarà als que el grup automobilístic ja té a Wolfsburg (n'hi ha dos) i Berlín, Munic i San Francisco.
El president de Seat ha assegurat que la seva companyia comparteix amb l'Ajuntament el mateix compromís per una "mobilitat sostenible, intel·ligent i que avanci cap a l'objectiu de zero emissions i zero accidents". També ha destacat que Barcelona "està creant l'entorn perfecte per posicionar-se com un hub en l'ecosistema digital europeu", ha informat l'ACN.
Per la seva part, l'alcaldessa, Ada Colau, ha remarcat que aquesta és una inversió important per a la ciutat "en termes d'innovació, d'atracció de talent i de reforç del lideratge internacional de la ciutat en el nou paradigma de la corresponsabilitat socioambiental".
Durant el seu primer any, el centre funcionarà amb més de vint especialistes i l'equip s'ampliarà fins a unes cinquanta persones en els pròxims anys, que treballaran en capacitats i competències relacionades amb la mobilitat intel·ligent, combinant dades del vehicle i el seu entorn per desenvolupar aplicacions que utilitzaran totes les marques del Grup Volkswagen, segons ha explicat l'Ajuntament.
Seat instal·larà a Barcelona el sisè laboratori d'innovació del grup Volkswagen
Donarà feina a 50 professionals altament qualificats i s'especialitzarà en la tecnologia del cotxe connectat
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de desembre de 2016 a les 12:38
Et pot interessar
-
Economia Brussel·les obre un procediment d'infracció a l'Estat per la intervenció en l'opa del Sabadell
-
Economia El govern espanyol estudia la retirada d'oli d'oliva per evitar l'excés d'oferta
-
Economia BBVA Research adverteix d'una desacceleració de l'economia catalana el 2026
-
Economia Una coneguda marca de roba es declara en fallida i tanca 200 botigues
-
Economia L'IPC repunta dues dècimes al juny a Catalunya i se situa en el 2%
-
Economia Emprenedors i emprenyadors, també amb el finançament