30
de juny
de
2011
El Govern pagarà per cada vehicle que passi per la C-17. Foto: Adrià Costa
El Govern comença a pagar la C-17 des del mateix moment que ha entrat en servei. I ho farà fins al 2039, any en què acabarà la concessió de CEDINSA per la construcció i el manteniment de la infraestructura.
Tot plegat perquè l'autovia, en el seu tram de Centelles a Ripoll, es finança amb sistema denominat de peatge a l'ombra. Un mètode que suposa que el Govern pagui a la concessionària –participada per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa– 0,80 euros per cada turisme que hi circula i 1,10 euros per cada camió. Per tal de poder tirar endavant l'obra CEDINSA va negociar un crèdit de 225 milions d'euros amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto
La nova administració catalana ha anunciat que no farà servir més aquest sistema ja que considera que hipoteca la possibilitat de nova inversió pública –enguany el 40% del pressupost de Territori i Sostenibilitat es dedica a pagaments diferits, sigui per peatge a l'ombra o pel denominat mètode alemany introduït en els darrers anys dels governs Pujol-.
L'exconseller Joaquim Nadal, per la seva banda, ha recordat a través del Twitter que en el moment de fer els comptes cal tenir present que també es paga el manteniment de la via. “Sembla que el conseller Recoder ho oblida” ha assenyalat.
El Govern comença a pagar la C-17 des del mateix moment que ha entrat en servei. I ho farà fins al 2039, any en què acabarà la concessió de CEDINSA per la construcció i el manteniment de la infraestructura.
Tot plegat perquè l'autovia, en el seu tram de Centelles a Ripoll, es finança amb sistema denominat de peatge a l'ombra. Un mètode que suposa que el Govern pagui a la concessionària –participada per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa– 0,80 euros per cada turisme que hi circula i 1,10 euros per cada camió. Per tal de poder tirar endavant l'obra CEDINSA va negociar un crèdit de 225 milions d'euros amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto
La nova administració catalana ha anunciat que no farà servir més aquest sistema ja que considera que hipoteca la possibilitat de nova inversió pública –enguany el 40% del pressupost de Territori i Sostenibilitat es dedica a pagaments diferits, sigui per peatge a l'ombra o pel denominat mètode alemany introduït en els darrers anys dels governs Pujol-.
L'exconseller Joaquim Nadal, per la seva banda, ha recordat a través del Twitter que en el moment de fer els comptes cal tenir present que també es paga el manteniment de la via. “Sembla que el conseller Recoder ho oblida” ha assenyalat.