Carreteres només posarà, de moment, més senyals de perill al punt negre de la C-17

Territori també anuncia a les institucions del Ripollès que ja ha encarregat un estudi per analitzar millores en el tram entre les Masies de Voltregà i Ripoll

Arnau Urgell
07 de gener de 2014
576_1387466657_Adri_Costa_MG_3501_accident_carretera_C-17_La_Farga_Bebi_2013
576_1387466657_Adri_Costa_MG_3501_accident_carretera_C-17_La_Farga_Bebi_2013 | Adrià Costa
Punt de la C-17 on van morir quatre persones d'una mateixa família. Foto: Adrià Costa

La direcció general de Carreteres instal·larà de manera immediata més senyals de perill abans del punt negre de la C-17 a la Farga Bebié, al terme de les Llosses, on fa tres setmanes hi van morir quatre persones. Aquest és el compromís a curt termini que el Departament de Territori ha explicat aquest migdia als representants de les institucions del Ripollès i que es complementa amb un estudi ja encarregat a l'empresa concessionària de la via perquè analitzi possibles millores en el tram comprès entre les Masies de Roda i Ripoll. Segons Miquel Rovira, president del Consell Comarcal, hores d'ara no es descarten mesures com la instal·lació de radars fixos –com ja havia apuntat prèviament- i, fins i tot, la modificació puntual del traçat de la via en algun punt.

"Sensibilitat" amb la qüestió

La trobada d'aquest dimarts ha aplegat per una banda Xavier Flores, director general de Carreteres, i Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat, i per una altra els alcaldes de les Llosses i Ripoll, David Serrat i Jordi Munell, així com Miquel Rovira. El president del Consell ha destacat que han trobat molta "sensibilitat" amb la qüestió ja que aquests dies els seus interlocutors han passat pel punt on es va produir l'accident i han pogut comprovar que realment és perillós.

Tot i això, l'única mesura immediata –es portarà a terme la setmana vinent o la següent- serà instal·lar més senyals de perill que s'afegeixen a l'actual limitació de 80 quilòmetres per hora. Qualsevol altra decisió s'evitarà prendre-la en calent i en aquest sentit, segons explica el mateix Rovira, Carreteres ja ha encarregat a Cedinsa, l'empresa concessionària de la C-17, que analitizi tots els punts complicats en el tram comprès entre les Masies de Voltregà i Ripoll. En aquest estudi –que haurà d'estar fet en un o dos mesos- es podrien analitzar alternatives com la instal·lació d'un radar o, fins i tot, modificar el traçat d'aquest punt o altres que es considerin igualment perillosos. "Fins que no s'arregli es continuaran produint accidents" admet el president del Consell Comarcal.

Accidents tot i la senyalització provisional

Hores després que es produís el tràgic sinistre es va instal·lar una tanca provisional. Així mateix es va advertir del perill amb senyals d'obres limitant temporalment la velocitat a 60 km/h i també moltes llums taronges. Tot i això, fa pocs dies un cotxe va patir un accident en aquest mateix punt que sortosament no va provocar ferits. Cal recordar que l'accident de la Farga, amb quatre víctimes, va fer ascendir el balanç del 2013 a les carreteres del Ripollès fins a sis morts. Es tracta de la xifra més alta des del 2007.