27
de desembre
de
2023, 16:23
Actualitzat:
16:30h
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat un contracte de serveis per valor de 359.000 euros per a la redacció del projecte de condicionament del traçat de la carretera N-260 a Sant Joan de les Abadesses i Ripoll. L'objectiu del contracte és desenvolupar al detall la definició de les variants de traçat en dos trams de la carretera, concretament entre els punts quilomètrics 104,3 a 104,9 i entre el 110,6 i 111,8, els quals són molt sinuosos i amb secció transversal reduïda. El pressupost estimat per l'execució de les obres és de 7,55 milions d'euros.
Entre els punts quilomètrics 104,3 i 104,9, que discorren paral·lelament pel riu Ter, el traçat està condicionat per l'existència d'un meandre al riu i per l'encreuament sobre el torrent de Clarà. Això provoca que el traçat sigui molt sinuós, segons es detalla en una nota informativa del ministeri, amb dues corbes de radi reduït. Els carrils de circulació tenen un ample de 3,2 metres i vorals d'1 metre. El que es planteja en aquest tram amb les obres de millora és construir una variant del traçat que permeti adaptar-lo a una velocitat de 50 km/h i ampliar-ne la secció transversal, de manera que es millori la seguretat de la via.
D'altra banda, entre els punts quilomètrics 110,6 i 111,8 de la carretera, que discorren entre el Serrat de la Reia, al seu marge dret, i les terrasses del Ter, al marge esquerre, el traçat actual també és sinuós, i està condicionat pel meandre del riu Ter amb corbes i contracorbes de radi reduït. De fet, la velocitat recomanada és de 40 km/h. Més enllà del traçat sinuós, la calçada té una amplada inferior a set metres i els vorals i bermes són reduïts o inexistents. El que es proposa en aquest cas per millorar el traçat actual és la construcció de dos viaductes de 105 metres de longitud que travessaran el riu.
Mapa dels trams que s'estudiaran. Foto: Ministeri de Transports
Entre els punts quilomètrics 104,3 i 104,9, que discorren paral·lelament pel riu Ter, el traçat està condicionat per l'existència d'un meandre al riu i per l'encreuament sobre el torrent de Clarà. Això provoca que el traçat sigui molt sinuós, segons es detalla en una nota informativa del ministeri, amb dues corbes de radi reduït. Els carrils de circulació tenen un ample de 3,2 metres i vorals d'1 metre. El que es planteja en aquest tram amb les obres de millora és construir una variant del traçat que permeti adaptar-lo a una velocitat de 50 km/h i ampliar-ne la secció transversal, de manera que es millori la seguretat de la via.
D'altra banda, entre els punts quilomètrics 110,6 i 111,8 de la carretera, que discorren entre el Serrat de la Reia, al seu marge dret, i les terrasses del Ter, al marge esquerre, el traçat actual també és sinuós, i està condicionat pel meandre del riu Ter amb corbes i contracorbes de radi reduït. De fet, la velocitat recomanada és de 40 km/h. Més enllà del traçat sinuós, la calçada té una amplada inferior a set metres i els vorals i bermes són reduïts o inexistents. El que es proposa en aquest cas per millorar el traçat actual és la construcció de dos viaductes de 105 metres de longitud que travessaran el riu.