Barcelona vol portar els cotxes de F1 al centre de la ciutat per seduir els promotors de la cursa

Un projecte conjunt de l'Ajuntament i la Generalitat rema perquè hi hagi "un gran esdeveniment" vinculat a la competició habitual que se celebrarà al circuit de Montmeló

Imatge d'arxiu d'un cotxe de F1 a Montmeló
Imatge d'arxiu d'un cotxe de F1 a Montmeló | Miquel Rovira Fotografia
Redacció
04 d'abril de 2024, 19:00
Actualitzat: 19:52h

Barcelona segueix fent passos per seduir els organitzadors del calendari de la Fórmula 1 (F1) i assegurar que el circuit de Montmeló es mantingui en la llista d'ubicacions habituals de la competició internacional. Després que l'Ajuntament i la Generalitat hagin fet declaracions de suport a l'esdeveniment i s'hagin obert a pagar més diners públics per mantenir la cita esportiva, després de la irrupció del projecte de Madrid, ara també s'està gestionant un nou moviment barceloní per collar el vincle entre la ciutat i la cursa: un "gran esdeveniment" que estarà relacionat amb el Gran Premi i que tindrà lloc "al centre de la ciutat". Ho ha avançat el diari Sport i ho han confirmat fonts municipals a Nació. A més, el mitjà esportiu assegura que el pla és portar els cotxes de la F1 als carrers de l'Eixample perquè la població els pugui veure de prop.

Per la seva part, el consistori confirma que hi ha converses obertes que impliquen tant el govern municipal com l'autonòmic. En aquesta línia, hi ha un pla per apropar la cultura de la F1 al cor de Barcelona, però fonts municipals asseguren que "els detalls" es donaran més endavant

El pla no és canviar la localització de la cursa i fer-ho en un format urbà -com sí que passarà a Madrid- però la idea és teixir un lligam més estret entre la capital catalana i la cita automobilística. Des del primer moment que va plantejar-se la incorporació de la cursa madrilenya al calendari de la Fórmula 1, van aparèixer els fantasmes de la desaparició de l'esdveniment barceloní, que té contracte vigent fins al 2026 únicament. Només dos estats tenen dos grans premis o més, Itàlia i Estats Units. El més habitual és una cita per cada territori estatal. Ara bé, la intenció dels governs de Barcelona i Catalunya és esvair els fantasmes sobre un possible adeu de la cita que fa tres dècades que es manté al territori català. 

Malgrat que econòmicament fa temps que s'han acceptat les pèrdues que genera l'esdeveniment esportiu en el sector públic, el compromís de l'administració amb la cursa és total per l'impacte internacional de la cita. És una qüestió de prestigi, mantenen des de la Generalitat i l'Ajuntament. Tant és així que el president Pere Aragonès ha defensat la total "implicació" de l'executiu en l'objectiu de mantenir la cita de Montmeló i l'alcalde barceloní Jaume Collboni va referir-se explícitament a la idea d'augmentar la dotació econòmica que fa l'administració pública a Liberty Media -l'organitzadora de la cursa- per continuar acollint la competició.