El Circuit de Catalunya pagarà entre 12 i 14 milions l'any per acollir el gran premi de MotoGP fins al 2031

A l'espera d'un estudi de l’impacte econòmic del conjunt de les activitats que se celebren a la instal·lació, el Govern espera que generi uns ingressos d'uns 500 milions

Publicat el 13 de febrer de 2025 a les 16:04

La renovació fins al 2031 del Gran Premi de MotoGP al Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló suposarà el pagament d’un cànon progressiu d'entre 12 i 14 milions d'euros anuals. Segons ha explicat aquest dijous el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, consistirà en una taxa anual que s'anirà actualitzant, de la mateixa manera que passa a la resta de cites del mundial de motociclisme. D'altra banda, Sàmper ha anunciat que s’està elaborant un estudi per calcular l’impacte econòmic “del moviment que genera” l’equipament esportiu i ha apuntat la possibilitat que estigui al voltant dels 500 milions d'euros, el 25% dels quals provindrien de la jornada de MotoGP.

El titular d’Empresa i Treball ha concretat que el “retorn” de tot el que s’organitza durant l’any al traçat de Montmeló, més enllà de MotoGP i la Fórmula 1, se’n beneficia el sector hoteler i de la restauració, especialment del Vallès Oriental. Tot i que també ha afegit que implica “activitat industrial al voltant de l’automoció” i, per tant, suposa “generació de llocs de treball”, així com el moviment comercial quan hi ha esdeveniments esportius.

En aquest sentit, el Govern considera que amb el Circuit es pot atraure “turisme esportiu” i recalca que “la inversió i el cànon que s’hagi de fer tindrà un retorn molt positiu”. L’últim informe elaborat sobre l'impacte econòmic del Circuit de Barcelona-Catalunya xifra en uns 400 milions, però Sàmper ha afirmat que “és de fa molts anys" i que, ara, els ingressos arribarien als 500 milions. 

Al seu torn, Carmelo Ezpeleta, conseller delegat de l'empresa organitzadora de MotoGP, Dorna, ha confirmat que l'allargament de la competició de MotoGP al Circuit de Barcelona-Catalunya contemplarà que el Gran Premi se celebri el setembre, tal com passava fins ara -els últims ha variat en el calendari, però sempre al voltant de l’estiu-. Així, Ezpeleta ha recalcat que la cita de Montmeló continua “perquè s’ho ha guanyat” i “s’ho mereix”, i ha recordat que “des del 1992 es fan les curses aquí i sempre ha sortit molt bé”.

D'altra banda, Ezpeleta ha avançat que el calendari de MotoGP del futur no tindrà les cinc cites de la península Ibèrica -quatre a l’Estat: València, Jerez, Aragó i Catalunya, i una a Portugal- que hi ha actualment. El conseller delegat de la firma que té els drets comercials de la competició ha garantit que “possiblement no n'hi haurà ni quatre”. El Circuit de Barcelona-Catalunya sí que figurarà, segons ha dit, ja que hi ha “un contracte fins al 2031”.