Aquest cap de setmana es disputa una de les curses de muntanya més espectaculars del món amb la celebració de la Zegama Aizkorri. Un cap de setmana marcat per l'elevada presència d'un públic sempre fervorós davant el pas dels corredors en un recorregut tan bonic com exigent. La cita basca enguany estarà marcada pel debut de Kilian Jornet aquesta temporada en una cursa de muntanya.
El corredor català reconeix que "començar a Zegama la temporada és perfecte". És evident que la cursa és una de les preferides de Jornet, que acumula un bon sac de victòries allà. De fet, aquest 2019 intentarà guanyar la prova per novena vegada després dels triomfs de 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 i 2016: "Crec que durant l'hivern i la primavera he entrenat bé i estic en forma, però realment mai se sap fins que comences a córrer perquè també depèn molt de com han entrenat els altres corredors. Sigui com sigui estic content de les sensacions i motivat. La nòmina de participants a Zegama sempre és impressionant així que viurem una bonica batalla".
La temporada de Kilian Jornet, com ja ha passat amb l'esquí de muntanya aquest darrer hivern, serà força diferent de la dels darrers anys. El ceretà únicament disputarà tres curses (Zegama, Sierre Zinal i Pikes Peak) i argumenta la seva aposta per un programa curt d'aquesta manera: "Porto més de 15 anys competint i cada estiu he participat en moltes curses. M'agrada la polivalència i provar coses noves, i per això aquest any em vull centrar únicament en tres proves per preparar-les específicament i fer-ho el millor possible. Les tres curses tenen una història molt interessant i reuniran els millors corredors del món, així que segur que seran molt interessants".
Debutar a Zegama, des del seu punt de vista, té molts atractius: "És una de les primeres curses que vaig córrer i instantàniament me'n vaig enamorar. L'ambient és brutal, amb tota la gent animant en qualsevol punt del recorregut, la pluja, el fang... tot junt fa un còctel èpic que tots els corredors de muntanya haurien de viure en algun moment de la seva vida. És una experiència increïble!".
Kilian Jornet, preparat per estrenar la temporada de curses de muntanya
Esports
El corredor català només disputarà tres curses de les Golden Trail Series
ARA A PORTADA
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
28 de maig de 2019 a
les 17:26
Et pot interessar
-
Esports
Derrota d'Infantino: la FIFA renuncia a privatitzar els mundials
-
Esports
Mor Franco Baresi, llegenda del Milà i del futbol
-
Esports
Guerra oberta entre FIFA i UEFA: els països europeus amenacen amb abandonar el Mundial
-
Esports
Laporta pateix una arrítmia i no viatja a Anglaterra amb el Barça
-
Esports
Pogačar guanya amb absoluta autoritat el Tour que va sortir de Catalunya
-
Esports
La Roja i la «prioridad nacional»
