El Departament d'Agriculutra, Ramaderia, Pesca i Alimentació està elaborant una llei pròpia de caça de Catalunya, amb especial atenció als equilibris entre diferents activitats i a la prevenció i mitigació de riscos i perjudicis originats per les sobrepoblacions d'algunes espècies.
A Catalunya, l'activitat cinegètica està regulada per la Llei 1/1970, del 4 d'abril. Segons el departament, aquesta llei ha quedat antiquada i desfasada a la realitat social i mediambiental. La caça està dissenyada a nivell legislatiu com una activitat "de lleure". Des de la Generalitat es considera que ara hi ha altres necessitats, com el control de danys i la gestió per a un medi equilibrat i sostenible.
La nova normativa es vol elaborar amb el consens i la participació dels principals sectors relacionats amb la fauna cinegètica. És per això que el departament s'està reunint amb diferents agents per avançar en la redacció de la llei. L'envelliment dels caçadors i la seguretat, tant alimentària com per les armes que s'utilitzen, van ser un dels temes de debat de la primera d'aquestes trobades informatives, celebrada a Vic.
La Generalitat elaborarà una llei pròpia de caça
Actualment, l'activitat cinegètica es regula per una normativa estatal del 1970
ARA A PORTADA
-
Sánchez intenta capejar la crisi: expulsió d'Ábalos i un equip de transició per rellevar Cerdán Bernat Surroca Albet
-
Snooker: entre Santos Cerdán i les eleccions municipals del 2027 F. Casas | B. Surroca | D. Cobo | O. March
-
El PSC admet que la complexitat del finançament singular pot alterar el calendari pactat amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
El Govern activa una línia de 500 milions d'euros per ajudar els joves a pagar l'entrada del pis Bernat Surroca Albet
Publicat el 22 d’abril de 2017 a les 11:50
Et pot interessar
-
Esports El Barça ingressa diners extra pel fitxatge d'un exjugador de la Masia
-
Esports Gerard Martín es lesiona amb la selecció espanyola: quant temps estarà de baixa?
-
Esports El Barça reviu Johan Cruyff amb intel·ligència artificial per promocionar una nova col·lecció de roba
-
Esports Emotiu comiat d'Ingrid Engen del Barça: «Barcelona s'ha convertit en casa meva»
-
Esports El logo de Nike desapareix de la nova segona samarreta del Barça
-
Esports Mor la ultrarunner Cristina Saturino als 36 anys dies després de l'última carrera