Adéu al format conegut fins ara de la Copa del Rei i la Supercopa d'Espanya de futbol. Almenys, aquesta és la intenció de la Federació Espanyola de Futbol. El president de l'organisme, Luis Rubiales, ha presentat el projecte aquest dimarts, que inclou canvis radicals en l'organització i el calendari de totes dues competicions. Aquesta proposta haurà de ser ratificada el proper 29 d'abril per l'Assemblea General Extraordinària de l'organisme.
Segons el projecte de la Federació, la Copa del Rei es disputarà a partit únic, a l'estadi de l'equip de menys categoria. Així serà fins a les semifinals -l'última ronda abans de la final es mantindrà amb el format clàssic d'anada i tornada. El torneig del KO inclourà equips de Regional, Tercera, Segona B, Segona i Primera Divisió. Els estadis hauran de complir uns requisits mínims de qualitat i aforament.
Pel que fa a la Supercopa, ja no s'enfrontaran els dos campions estatals de la darrera temporada, sinó quatre equips. La competició tindrà format de final four i es disputarà durant el mes de gener, fora de territori espanyol. Fins ara es jugava a l'agost, però sempre coincidia amb els dies previs a l'inici de la Lliga, i molts equips van demanar corregir aquesta situació. Els quatre conjunts que s'enfrontin a la Supercopa s'incorporaran a la Copa del Rei directament als setzens de final.
Partit únic fins a semifinals de la Copa del Rei i una Supercopa amb «final four» al gener
Esports
Luis Rubiales, president de la Federació Espanyola de Futbol, ha exposat aquest dimarts el projecte de l'organisme, que pretén canviar totes dues competicions de dalt a baix
ARA A PORTADA
Publicat el
09 d’abril de 2019 a
les 14:37
Et pot interessar
-
Esports
El Barça goleja el Betis i firma el millor inici de la història de la Lliga
-
Esports
Rafel Niubò fa podi
-
Esports
El Barça regna a «l'infern turc»
-
Esports
Galatasaray, el club amb nom d’institut que va néixer en una classe de literatura
-
Esports
El Barça no abaixa el ritme i tomba el Getafe
-
Esports
Pedro Rodríguez es retira del futbol: «Formar part del millor Barça de la història va ser un privilegi»
