Sense cotxes i amb càmeres contra infractors: així serà el retorn al Camp Nou

Barça i Ajuntament presenten un pla de mobilitat sostenible "històric" que potenciarà l'anar a peu i en transport públic

El Camp Nou, en obres
El Camp Nou, en obres | Eloi Falp
Redacció
13 de desembre de 2024, 15:02
Actualitzat: 15:02h

La tornada parcial del Barça a l’Spotify Camp Nou preveu que dues terceres parts dels assistents hi vagin a peu (36,5%) o en transport públic (31,6%) i la resta ho facin en vehicle privat (el 25,9% en cotxe i el 6% en moto). Així ho contempla el Pla de Mobilitat Sostenible presentat aquest mateix divendres pel club i l’Ajuntament de Barcelona i que contempla campanyes i mesures per potenciar l’ús del transport públic un cop es deixi Montjuïc.

Alguns dels canvis que s’implementaran aprofitant el retorn al Camp Nou -encara sense data concreta- són reivindicacions “històriques” del veïnat. Així ho ha dit el regidor de les Corts, David Escudé, que ha explicat que l’accés del vehicle privat a dos carrers de les Corts estarà restringit a només veïns i veïnes per evitar que es col·lapsin. L’accés a aquests dos carrers -Mejía Lequerica i Felipe de Paz- es controlarà mitjançant càmeres de lectura de matrícula. Així, no es permetrà que circulin els vehicles que no siguin de la zona.

L’objectiu del pla, segons han explicat en roda de premsa, és millorar la fluïdesa a la zona a l’hora d’entrar i sortir del Camp Nou els dies de partit i millorar també la convivència amb el veïnat de les Corts perquè les molèsties siguin menors. En aquest sentit, s’informarà dels busos més convenients segons la zona de l’estadi on vagi l’aficionat, hi haurà una campanya informativa per promoure l’ús del transport públic, i s’ha fet un esforç per part del consistori barceloní per situar més estacions de Bicing als entorns del camp.

De la mateixa manera, s’alliberaran voreres oferint més places d’aparcament de moto a la zona del campus sud. En total, hi haurà 3.120 aparcaments de moto entre els propis i els dels entorns del Camp Nou. Per contra, es redueixen les places d’aparcament per a cotxes, que entre les de l’estadi i les dels aparcaments dels voltants en sumen unes 10.400. D’altra banda, s’han establert alguns itineraris d’entrada i sortida al Camp, i es fixarà un punt de parada de taxis a Menéndez Pelayo i es restringirà l’accés al vehicle privat a dos carrers del barri que es col·lapsaven sovint els dies de partit.