En el cas de voler crear un web es necessiten programadors, dissenyadors, allotjament, registre de dominis i tot un seguit de tràmits. Un cop feta també és convenient que es pugui actualitzar i afegir noves funcionalitats.
Si bé moltes empreses del sector informàtic ja ofereixen la creació de webs, hi ha tot un seguit d'aplicacions informàtiques, de programari lliure, molt potents i alhora senzilles, totalment adaptades a la nova generació de llocs web i que no són suficientment conegudes.
Així doncs, es pretén facilitar i guiar la PIME en totes aquestes tasques oferint el cicle de creació d'un web per a que siguin capaços de crear-lo i gestionar-lo, des del primer disseny fins que es publica a internet.
Els interessats podran inscriure's a un curs de 30 hores de formació la finalitat del qual serà la creació del seu web. Les característiques són:
· S'explicarà la creació, gestió i manteniment d'un web amb un gestor de continguts de programari lliure
· El cost per la PIME serà únicament la compra o trasllat del domini, tot i que ja se li gestionarà tot el procés de registre.
· L'allotjament serà gratuït els primers 2 anys.
· Al finalitzar el curs es farà una avaluació individualitzada proposant millores.
La presentació del projecte es farà el dia 24 de gener a la sala d'actes de l'Hospici a les 6 de la tarda i comptarà amb la presència del Sr. Josué Sallent i Ribes, director general de la Societat de la Informació, el Sr. Daniel Marco responsable de l'Àrea d'Empreses, en Joan Ribas de Pouplana, President de la Comissió de Noves Tecnologies de la Cambra de Comerç de Girona i representants del Consell Comarcal de la Garrotxa.