Salvant les distàncies, Garrotxa Tech té l'objectiu de crear un "Sillicon Valley" a la garrotxina: un espai on connectar els projectes i empreses dedicades al sector tecnològic i digital. "Ens comparem molt amb Tech Barcelona, adaptant-ho a la realitat d'aquí. No tenim una massa com Barcelona, però tenim molts potencials. No sabíem, per exemple, que hi havia una empresa de Sant Feliu de Pallerols que treballa a Barcelona amb temes d'intel·ligència artificial. Això ens dona un indicatiu que no estem connectats. "Volem ser un altaveu de projectes i coses que s'estan portant a terme", diu Aleix Lagares, president de Garrotxa Tech.
Garrotxa Tech es basa en quatre principals àmbits d'actuació: persones i talent, transició energètica i sostenibilitat, emprenedoria i empresa, i tecnologia i digitalització. A través d'aquests quatre pilars, l'associació pretén ser una acceleradora de projectes fomentant l'emprenedoria i la innovació connectant projectes amb inversors i empreses.
A la jornada que s'ha celebrat aquest dimarts i que ha comptat amb més d'un centenar d'assistents, la nova entitat garrotxina ha aprofitat per debatre sobre la seva missió. Per això ha organitzat dues taules rodones sobre emprenedoria i sostenibilitat on han participat experts de nivell nacional. La jornada celebrada a l'Espai Cràter també ha servit per presentar el primer programa d'emprenedoria que ha dut a terme l'associació els últims mesos i que ha ajudat a materialitzar quatre projectes de joves garrotxins.

Aleix Lagares, president de Garrotxa Tech. Foto: Martí Albesa
Finançament i futur
El finançament de Garrotxa Tech és 100% privat. L'entitat està formada per socis i una junta directiva que també ha aportat un capital. Els principals ingressos, però, han arribat gràcies als diferents patrocinadors que han aconseguit i les diverses empreses que han fet confiança en el projecte.Sobre el futur, Lagares diu que primer cal saber on són: "Penso que hem d'estudiar els perfils que tenim. Hem de fer un diagnòstic i construir els projectes en funció d'això". En tot cas, un dels quatre grups de treball que té l'entitat ja ha començat a treballar amb un projecte sobre intel·ligència artificial i la falta d'aigua.
Garrotxa Tech també espera aquest any poder obrir una seu física a la comarca: "Volem crear un centre d'empreses i innovació, on es puguin ajuntar professionals i desenvolupar els seus projectes", diu el seu president.