L'atur s'acarnissa amb la indústria catalana

Publicat el 19 de setembre de 2010 a les 23:46

L'exercici del 2009 va ser un any "excepcionalment insòlit" per la "intensitat" de la recessió i la destrucció d'ocupació, segons ha qualificat Josep Oliver, catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i coordinador de l'Anuari Econòmic Comarcal de CatalunyaCaixa.

Oliver ha assegurat que només el 2009 es van perdre 350.000 llocs de treball, dels quals la meitat els va provocar el "col·lapse" de la indústria i un 40% la construcció.

El catedràtic preveu que la recuperació de l'ocupació serà lenta i que haurà de ser bàsicament gràcies al sector serveis, en el qual encara hi ha molt camí a recórrer en el sector públic, especialment per les aportacions que facin la sanitat i l'ensenyament.

- Accedir a l'estudi (PDF), des del web de Caixa Catalunya