CiU farà llista a 19 municipis de la Garrotxa, un menys que el 2011

Política

Convergència i Unió es queda sense candidatura a Riudaura i Argelaguer i recupera presència a Sales de Llierca, on fa quatre anys no hi tenia representació | Qui són els caps de llista?

Publicat el 14 d’abril de 2015 a les 05:05
Actualitzat el 20 d’abril de 2015 a les 17:35

Josep Maria Corominas és un dels 19 alcaldables que CiU presenta a la Garrotxa. Foto: Martí Albesa


Convergència i Unió farà llista a 19 dels 21 municipis de la Garrotxa en les eleccions municipals del proper 24 de maig. A hores d'ara el partit ja té totes les candidatures tancades, a punt per presentar-les a la Junta Electoral a partir de dimecres, quan s'obre el termini per fer-ho.

CiU perd presència a Riudaura i Argelaguer, on el 2011 hi tenien candidatura i ara no s'hi presentaran. En canvi, recuperen Sales de Llierca, on a diferència de fa quatre anys sí que hi haurà membres del partit. El cas d'Argelaguer suposa la pèrdua d'una alcaldia. CiU fa 32 anys que hi governava, els dotze darrers amb Josep Dorca al capdavant. La retirada de Dorca ha anat acompanyada d'un relleu per part d'un grup d'independents, desvinculats de CiU. 

Molts dels candidats repeteixen dels anteriors comicis. En aquestes eleccions s'estrenen com a cap de llista Anna Vayreda a Beuda, Joan Prada a Castellfollit de la Roca i Francesc Ten a Tortellà, segons ha avançat el partit. 

Mantenir l'hegemonia a la Garrotxa

Fa quatre anys, amb 11.082 vots, Convergència i Unió es feia amb 114 dels 174 regidors en joc i aconseguia 15 alcaldies. L'objectiu ara és mantenir-se allà on hi són presents i recuperar algunes alcaldies com "Tortellà, Sant Jaume de Llierca i Beuda", segons ha explicat a NacióLaGarrotxa el president comarcal del partit, Miquel Calm. 

"Creiem que podem fer uns molt bons resultats a nivell de comarca, són llistes molt treballades i molt pensades", assegura Calm. CiU té previst fer una campanya a nivell molt local amb poca presència de polítics de fora la Garrotxa. Aposten pel porta a porta i per parlar amb la gent. 
  

Resultats eleccions municipals 2011 i 2007 a la Garrotxa

  
Caps de lista de CiU als pobles de la Garrotxa (municipals 2015)
Besalú: Lluís Guinó
Beuda: Anna Vayreda (llista oberta)
Castellfollit de la Roca: Joan Prada
Les Preses: Pere Vila
Les Planes d'Hostoles: Eduard Llorà
Maià de Montcal: Josep Gainza
Mieres: Josep Rovira
Montagut i Oix: Mònica Boix
Olot: Josep Maria Corominas
Sales de Llierca: Llista oberta 
Sant Aniol de Finestres: Francesc Oliveras
Sant Feliu de Pallerols: Joan Casas
Sant Ferriol: Albert Fàbrega
Sant Jaume de Llierca: Jordi Cargol
Sant Joan les Fonts: Joan Espona
Santa Pau: Ester Badosa
Tortellà: Francesc Ten
Vall d'en Bas: Miquel Calm
Vall de Bianya: Santi Reixach
Escull Garrotxa com la teva font preferida de Google