Aquest dissabte, l'assemblea general de la CUP –i oberta a tothom– s'ha reunit al seu local del capdamunt del Firal per analitzar la situació política municipal i decidir com afrontarà les eleccions municipals, previstes el maig de 2019. Els cupaires consideren que els pròxims comicis podrien ser els primers en què el bipartidisme del PDECat i del PSC no sumés majoria absoluta a la capital garrotxina i es posen com a objectiu treballar per fer viable un govern de transformació social.
En aquest sentit, la CUP s'ha compromès a treballar -durant els mesos vinents- en les línies programàtiques que serien imprescindibles per considerar que un govern fos realment de transformació social. A les passades eleccions, els eixos principals del programa de la CUP Olot van ser la cohesió social, la democràcia real, el medi ambient, l'economia social i la defensa de la república.
Quant a la formació de la llista electoral, encara no hi ha res decidit, per bé que la formació assembleària preveu iniciar ben aviat un procés obert com el que va realitzar l'any 2015, en el qual tota la població olotina va poder proposar i decidir quines persones la formarien.
A partir del mes que ve, la CUP farà un seguit d'assemblees mensuals obertes en les quals es retrà comptes de la feina que es fa al consistori –on té tres regidors– i tothom qui vulgui podrà dir-hi la seva. La pròxima trobada serà el dissabte 6 d'octubre, de 10:00 a 12:30 h. amb l''objectiu de facilitar que el màxim nombre de persones pugui estar al dia i participar de l'actualitat política municipal.