El projecte ja va estar a informació pública fa uns mesos, però arran de les peticions presentades pel territori, s'ha decidit introduir modificacions en el traçat. Així doncs, des de Política Territorial es vol impulsar les variants amb quatre recorreguts en tot el recorregut, en lloc dels dos inicials, ja que recolliran el transit de Bracons com el de la C-63, provinent de Santa Coloma de Farners.
La nova variant d'Olot s'iniciarà a la zona sud de la ciutat -on finalitza la de Les Preses-, passarà per l'oest de la ciutat i finalitzarà a l'altura del Pla de Dalt. La variant, de 3,5 quilòmetres, estarà formada per dues calçades separades per una mitjana, amb dos carrils de 3,5 metres d’amplada cadascuna, voral interior d’1 metre i exterior de 2,5 metres.
El traçat discorre de sud a nord sensiblement en paral·lel al límit del terme municipal d’Olot i salva l’entorn del puig de Sant Valentí mitjançant un únic túnel de 1.860 metres de longitud que permet minimitzar l’impacte en l’entorn. Després d’aquesta zona, travessa la carretera d’Olot a Riudaura (GIP-5223) i la riera de Riudaura amb un viaducte de 120 metres.
La variant finalitzarà en un enllaç, Olot oest, que estarà format per una rotonda a nivell de grans dimensions en la qual també connectarà un nou vial que discorrerà fins a la trama urbana d’Olot. Aquest vial tindrà una longitud d’1,1 quilòmetres; comptarà amb dues rotondes i tindrà característiques d’avinguda urbana en el tram més proper al nucli d’Olot. Així mateix, inclourà un pont de 60 metres per a creuar la riera de Riudaura.