Bracons duplicarà el trànsit del vial de Sant Jordi d'Olot

Publicat el 19 d’octubre de 2008 a les 11:45
 
L'estudi detecta dues problemàtiques principals. Per una banda, la necessitat de repartir aquest increment de trànsit entre els vials de Santa Coloma de Farners i el de Sant Jordi, per tal d'evitar problemes de congestió. En el primer, s'estima que la circulació augmenti en 2.000 vehicles diaris –actualment d'uns 23.000-, però el que tindrà una major afectació serà el Sant Jordi, que passarà de tenir uns 14.000 vehicles diaris a uns 26.000.

L'altra problemàtica serà que els vianants i els conductors que es moguin per l'interior de la ciutat puguin creuar aquestes vies sense problemes. El director d'Intra, Ole Thorson, ha apuntat que 'qui pateix més són els que creuen perquè el trànsit és més continu'.

Per tal d'evitar al màxim aquestes dues problemàtiques, Intra proposa instal·lar sis semàfors en cruïlles, la meitat dels quals distribuïts entre l'eix de l'avinguda Santa Coloma de Farners - passeig Barcelona i l'altre meitat al vial Sant Jordi, on també s'hi col·locarà un semàfor per a vianants.

L'Ajuntament d'Olot ja ha fet arribar aquesta proposta al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) i esperen que el cost d'aquests semàfors, que preveuen que sigui de més de 340.000 euros, vagi a càrrec de la Generalitat. 'Pensem que ho ha de pagar el Govern perquè l'augment de trànsit i els canvis de mobilitat a la ciutat es deuen a l'obertura de Bracons abans de tenir la variant d'Olot feta', ha assenyalat el regidor de Via Pública, Antoni Bach.

El regidor s'ha mostrat 'preocupat' per l'efecte que tindrà l'obertura del túnel en la mobilitat de la ciutat i ha subratllat que aquestes mesures han de servir per 'minimitzar' els problemes que sorgiran, en forma de retencions i aturades en hores punta. 'Tindrem molèsties i ens n'enterarem', ha advertit.

Mentre la variant d'Olot no estigui feta –a finals d'aquest any s'ha d'acabar el projecte executiu i després caldran tres o quatre anys més per a la seva construcció- s'intentarà corregir la concentració del trànsit amb aquests semàfors i, en una segona fase, també es preveu implementar un sistema per a redirigir el trànsit d'una forma dinàmica a partir de càmeres de vídeo.