El nou servei d'hemodiàlisi, amb capacitat per a una vintena de pacients ha estat possible gràcies a un conveni entre l'Hospital d'Olot i la Clínica de Girona, i seran especialistes de Girona els qui es desplacen tres dies a la setmana a Olot. L'equip encarregat de fer l'hemodiàlisi està format per un nefròleg, dues infermeres i un auxiliar d'infermeria. Aquest servei obrirà tres dies a la setmana (dilluns, dimecres i divendres), des de les vuit del matí fins a les vuit del vespre.
Fins ara, aquests usuaris s'havien de desplaçar tres dies a la setmana a Girona o Figueres per fer-se el tractament. La zona habilitada, que es troba a la segona planta, compta amb 13 punts de tractament.

El servei d'hemodiàlisi obrirà tres dies a la setmana. Foto: Martí Albesa
Més quiròfans al Trueta
Durant la visita Comín ha explicat quins són els eixos sobre els quals estan treballant per millorar l'Hospital Josep Trueta de Girona. Per manca de disponibilitat pressupostària no es pot tirar endavant el nou edifici. És per això que "mentre no es pugui fer el nou Trueta, farem millores molt rellevants a l'actual edifici", ha subratllat el conseller.
Així, ha esmentat que aquestes tasques ja han començat a la zona d'urgències, i en una primera fase a l'UCI pediàtrica. Les tasques de millora van ser molt reclamades, fins i tot, pels mateixos professionals, i tindrà una segona fase l'any vinent.
Finalment, ha anunciat que el departament treballa en el projecte de fer un nou bloc quirúrgic que permetrà ampliar les instal·lacions actuals. No ha donat termini però sí que ha dit que suposarà una inversió d'uns 12 milions d'euros, si bé també s'hi inclouen les millores a l'àrea de l'hospital de dia d'oncologia.

El conseller de Salut, Antoni Comín, explica que s'estan realitzat millores a l'Hospital Josep Trueta de Girona. Foto: Martí Albesa
L'acte ha comptat amb la presència del director del Servei Català de la Salut (CatSalut), David Elvira; l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, i el director-gerent de l'hospital, Carles Puig, entre altres autoritats.