Dos de cada tres autònoms a l'Estat cotitzen amb la base mínima, és a dir, gairebé 933 euros. Segons dades de la Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (ATA), el 66% dels més de dos milions d'autònoms cotitzen el mínim.
Malgrat que la majoria opten per pagar la seva cotització amb el tram més baix, la xifra s'ha reduït gairebé en un 20% en l'última dècada, ja que en el 2008 se situava en el 83%. ATA apunta que aquest descens es deu a que un gran nombre d'autònoms han optat per canviar la base mínima per una de superior, concretament pel tram que se situa entre la base mínima i 1,5 vegades aquesta quantitat.
El president d'ATA, Lorenzo Amor, ha assegurat que molts autònoms "no poden cotitzar més encara que vulguin fer-ho" i ha insistit en la necessitat que "la seva cotització s'ajusti al que realment guanyen".
Amor ha dit que cotitzar en un tram superior és "la millor opció per als autònoms", però ha reconegut que molts no ho fan perquè "no saben que incrementar la base de cotització és opcional i que la poden canviar fins a quatre vegades l'any". "Pedagogia és el que cal perquè els autònoms escullin voluntàriament la base que millor els protegeix per al futur", ha apuntat el president d'ATA:
Dos de cada tres autònoms cotitzen el mínim
La xifra s'ha reduït gairebé en un 20% en l'última dècada i el tram que més creix és el que se situa entre la base mínima i 1,5 vegades aquesta unitat
ARA A PORTADA
-
Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària Redacció
-
La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat Redacció
-
L’eix gironí, el Pla de Lleida i les comarques de muntanya lideren el creixement català amb un 4,5% Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 22 d’agost de 2018 a les 19:38
Et pot interessar
-
Societat Olot serà la Ciutat Europea de l’Esport 2026
-
Societat Comença el nou curs escolar a Olot
-
Societat Olot reduirà la intensitat de la música, els llums i les atraccions per les Festes del Tura
-
Societat Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
-
Societat Dispositiu especial de seguretat per a les Festes del Tura
-
Societat Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant