El Govern ha acordat avui la creació d'un grup de treball sobre la investigació i l'extracció d'hidrocarbus a partir del fracking. La comissió, formada per tècnics, avaluarà l'impacte tant de la futura extracció com també dels treballs per prospectar l'existència de gas i petroli en diverses comarques de la Catalunya interior. En un termini de tres mesos hauran de fixar una posició que servirà perquè l'executiu es plantegi si revoca el permís concedit a Teredo Oils i que afecta vuit municipis del Ripollès, vuit d'Osona i vuit de la Garrotxa.
L'informe elaborat pel grup d'experts haurà de determinar criteris per estimar les reserves de gas de pissarra de Catalunya –un hidrocarbur no convencional que requereix ser extret a partir del fracking-, valorar els riscos i oportunitats associats a la seva explotació, i incloure recomanacions per al posicionament del Govern. La comissió estarà coordinada pel Departament d’Empresa i Ocupació i inclourà representants de tots els departaments i organismes de la Generalitat relacionats amb l’energia, el medi ambient i el govern local.
El portaveu Francesc Homs ha deixat clar a preguntes de Nació Digital que s'avaluarà també l'impacte del procés d'investigació, competència que a diferència de l'extracció sí que depèn del Govern. Si es considerés que els riscos pel medi ambient són massa elevats es plantejarien suspendre les llicències concedides, un pas que no faran de cap manera abans dels tres mesos de termini que han donat al grup de treball. Cal recordar que tant ERC, PSC, ICV, C's com CUP han signat a favor de deixar el permís a Teredo Oils sense efecte.
El Govern es dóna tres mesos per avaluar l'impacte d'investigar hidrocarburs
Les conclusions del grup de treball serviran per decidir si revoca el permís concedit a Teredo Oils.
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de febrer de 2013 a les 17:12
Et pot interessar
-
Societat Olot és l'única capital de comarca gironina que redueix els lloguers
-
Societat Té risc viure entre volcans? Un projecte a la Garrotxa ho aclareix
-
Societat Una oficina itinerant dels Mossos recorrerà cinc pobles de la Garrotxa
-
Societat El Meteocat emet un avís per temps violent a quatre comarques durant la tarda de divendres
-
Societat Prop de 120 persones participen en la reunió amb l’alcalde d'Olot als barris a Les Tries i Sant Miquel
-
Societat Olot preveu que les obres de la variant comencin el 2026