
Turisme Garrotxa, juntament amb les empreses del sector, acaba de posar en marxa productes turístics per gaudir d’una estada única a la comarca. Per primera vegada, la Garrotxa disposa d’una oferta de paquets turístics centrats en diferents temàtiques, que es va presentar fa uns dies a París.
Dins l’acció promocional programada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona a l’exposició antològica sobre Salvador Dalí, Turisme Garrotxa s’han donat a conèixer les “Experiències Garrotxa” als operadors francesos, que han participat d’un workshop al Centre Pompidou.
Amb l’objectiu de projectar la Garrotxa com a destinació turística i adequar l’oferta de la comarca a la demanda dels operadors turístics i públic final, Turisme Garrotxa va començar a treballar en la definició d’un paquet de propostes que permetessin viure una experiència especial a la comarca. A partir de les ofertes realitzades per les empreses adherides a Turisme Garrotxa i mitjançant l’assistència tècnica i comercial de l’agència de viatges garrotxina La bombolla, va néixer Experiències Garrotxa, paquets turístics que inclouen activitats puntuals per visitar durant un dia la comarca (rutes en bicicleta, passejades amb ruc o visites guiades) a estades més llargues especialitzades en temàtiques diferents.
Les primeres propostes de les Experiències Garrotxa, que es van presentar aquest passat 28 de febrer a París, giren al voltant del senderisme (Une randonnée entre des volcans – de tres nits i de sis nits), cicloturisme (vélo entre les volcans), el turisme cultural (Une terre d'art i Des paysages ruraux), el turisme de natura (La découverte des volcans i Savoir faire) i Le goût de la terre i Saveurs 3 étoiles dins del turisme gastronòmic. En total són nou maneres diferents de descobrir la Garrotxa a partir d’una estada mitjana de tres nits, visites guiades amb acompanyant i modalitat d’allotjament i àpats en funció del preu i la temàtica escollida. Totes les activitats poden ampliar‐se o combinar‐se amb altres paquets d’Experiències Garrotxa o bé incloure visites a Girona o Figueres.
Les Experiències Garrotxa s’han comercialitzat per primera vegada fa uns dies, amb motiu del workshop que el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va organitzar dins dels actes complementaris a l’exposició de Salvador Dalí al Centre Pompidou. Representants de Turisme Garrotxa van oferir aquests paquets als professionals de les agències de viatges majoristes franceses que programen i comercialitzen les destinacions gironines. A més de Turisme Garrotxa, l’Ajuntament d’Olot també ha participat d’aquesta acció promocional donant a conèixer les propostes i els paquets d’incentius del projecte reunions entre volcans.
El turisme francès és un dels principals mercats objectius que té en compte en l’estratègia de Turisme Garrotxa. La seva proximitat i la millora de les comunicacions amb França per la posada en marxa del TGV ha fet que Experiències Garrotxa s’hagi dissenyat tenint en compte els horaris del tren a l’estació de Figueres‐Vilafant. A la Garrotxa, durant el 2011, un 7,9% dels visitants atesos en els punts i espais d’informació turística van ser de nacionalitat francesa mentre que al 2012, van representar el 8,69% del total (el mercat català amb un 54,74% continua essent el visitant més freqüent a la Garrotxa, seguit dels turistes de la resta de l’Estat espanyol 15,75% i un 10,40% de la resta d’Europa). A més, segons l’Observatori d’Empresa i Ocupació, l’any 2012 Catalunya va rebre més de 3,8 milions de turistes francesos (un 7,7 % més que l’any anterior) que van generar uns ingressos de més de 1.900 milions d’euros.
Una vegada feta la seva presentació oficial a París, les Experiències Garrotxa es comercialitzaran a altres fires específiques: com l’especialitzada en senderisme Tour Natur 2013 (a Alemanya). Turisme Garrotxa també participarà d’altres accions promocionals, des de la Mini‐Buy Catalunya, específic en natura i entorn rural, el Worshop Pirineus, entre altres accions... i aquests paquets turístics entraran a formar part dels catàlegs de producte del microsite Club Experience i els blogs i xarxes socials de l’Agència Catalana de Turisme a través del club de turisme Actiu Natura.
Turisme Garrotxa també realitzarà una àmplia difusió de les Experiències Garrotxa a través dels seus canals a la pàgina web www.turismegarrotxa.com i www.itinerannia.net, les xarxes socials, la guia Tot Garrotxa i els punts digitals d’informació turística de la comarca.