El Centre Excursionista de Banyoles ha presentat a Montagut el seu Manifest a favor dels camins vells. En l'escrit, reclama a l'administració que els protegeixi: "serà precís que recuperin els drets que els emparen com a espais públics o bé que estableixin les lleis que siguin pertinents", precisa el text. Demanen que en facin un inventari i els protegeixin com a valors turístics i patrimonials.
Els promotors de la iniciativa es queixen que moltes vegades es troben els camins fets malbé o totalment desapareguts, generalment per l'obertura de pistes forestals. Per això els excursionistes volen que quan es construeixi una nova pista es busqui un traçat que no malmeti aquests camins, considerats espais de domini públic. De moment una trentena d'entitats ja s'han adherit a la causa.
Els excursionistes reclamen un major respecte pels camins vells
Societat
Es queixen que molts es troben fets malbé per culpa de l'obertura de pistes forestals
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de febrer de 2015 a
les 10:09
Actualitzat el
24 de febrer de 2015 a les
10:18
Et pot interessar
-
Societat Olot desempadrona 1.300 persones en un any per frau: fins a vuit persones en un mateix domicili
-
Societat Restriccions a la circulació motoritzada a l'Alta Garrotxa per reduir el risc d’incendis durant l’estiu
-
Societat
Olot incrementa les sancions per beure alcohol al carrer
-
Societat
El zelador d'Olot canvia de sexe 16 anys després d'entrar a presó
-
Societat
La variant d'Olot i les Preses tindrà 11 quilòmetres i costarà 471,6 milions d'euros
-
Societat
L'hospital d'Olot incorpora el gas del riure en els parts per alleugerir el dolor
