
La festa, que per primer cop reunia a tot el sector, ha servit per homenatjar a diferents persones que d'una forma o altra han ajudat a tirar endavant aquesta forma de fer i entendre el turisme. Així doncs, la sèrie Ventdelplà de TV3, el suplement Què Fem de la Vanguardia o el Patronat de Turisme Girona Costa-Brava, han rebut el reconeixement per la divulgació, difusió i suport cap al Turisme Rural. El guionista de la sèrie de Televisió de Catalunya Josep Maria Benet i Jornet, que estava acompanyat de Miquel Gelabert -l'actor que dóna vida a en Jaume de Can Rata- ha explicat que, des de bon principi que van començar la sèrie i que no estava emplaçada a Barcelona, volien mostrar totes les realitats del camp català. En aquest sentit, Gelabert ha assegurat que -em fa molta il·lusió, veure com la meva feina us ajuda a vosaltres".
El President de la Diputació de Girona Enric Vilert, ha explicat per la seva banda que "cada cop que el Patronat de Turisme es promociona a fires i congressos, la demanda del Turisme Rural va en augment". Vilert també ha destacat la gran aposta que s'ha fet per aquest tipus de turisme, i la importància que actualment -en el context de crisi econòmica- representa per les comarques gironines.
L'expresidenta de l'Associació de Turisme Rural de Girona, i avui homenatjada Assumpta Fort, ha parlat de la importància que en el seu moment -fa quasi quinze anys- va suposar l'associacionisme. Avui, amb gairebé dos-cents socis que representen uns tres-cents establiments, l'estar associats permet fer més força per demanar recursos a l'administració.
