Foment publica l'estudi informatiu de la futura variant d'Olot

Les obres costaran 142,86 milions i es dividiran en tres trams

Publicat el 29 de desembre de 2014 a les 15:30
El Butlletí Oficial de l'Estat ha publicat els estudis informatius i d'impacte ambiental
del nou traçat de la N-260, entre Olot i l'enllaç amb la C-38, a Sant Joan de les Abadesses. Un tram d'una vintena que quilòmetres que inclou la variant d'Olot, si més no, el tram que depèn de Foment. Segons es desprèn de l'anunci del BOE, les obres anirien des d'Olot fins a l'enllaç amb la carretera C-38, la que uneix els túnels del Collabós amb Camprodon.

El cost total del projecte pujarà fins als 142,86 milions d'euros, que es repartiran en tres trams. El primer anirà des de l'enllaç amb l'A-26 fins al punt quilomètric 92,4 de l'N-260. Aquesta tram transcorrerà per la Vall de Bianya en paral·lel a aquesta carretera. El segon tram serà el que enllaçarà des d'aquest punt fins a la carretera C-38 que va cap a Camprodon. Finalment, el tercer dels trams és pròpiament la variant d'Olot, que connectarà l'A-26 amb la part de la variant que correspon a la Generalitat.

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha assegurat a NacióLaGarrotxa que el consistori encara no té els plànols del traçat de la nova carretera que proposa Foment. Corominas diu que els han reclamat i que estan a l'espera de rebre'ls i estudiar el traçat. Els mapes i els dos estudis estan a informació pública fins el 27 de gener. Segons el BOE, les obres afecten als municipis d'Olot, la Vall de Bianya i Sant Joan de les Abadesses.