Aquest any farà cinc anys de la inauguració del nou hospital. "Aquest fet ha aportat moltes millores en qualitat per als usuaris i la implantació de nous serveis; però no tot són bones notícies. El servei d’urgències no ha evolucionat com s’esperaria",.lamenta la CUP.
En els darrers anys, s’ha passat d’atendre uns 70 pacients diaris (dades de 2010) a uns 110 pacients, un increment de gairebé un 50%. "Aquest augment però, no s’ha reflectit, en un augment de personal. Aquesta, juntament amb altres mesures que reclama el personal mèdic i d’infermeria són ignorades per la gerència, i la seva resolució podria comportar un seguit de millores en l’atenció a l’usuari", argumenta la formació.
"Darrerament podem trobar a les xarxes socials moltes i reiterades queixes sobre el temps d’espera i el temps que els professionals dediquen a l’atenció directa als pacients, fet que ve produït per una manca tangible de personal i una sobrecàrrega del personal actual, juntament amb una fuga contínua de professionals cap a altres centres, on els ofereixen millors condicions econòmiques i professionals", afegeix.
I es per tot això que la Cup Olot presenta aquesta moció el ple d’aquest dijous, instant a l'ajuntament com a part del Patronat, a intervenir per resoldre aquesta situació que no fa res més que perjudicar l’atenció sanitària dels usuaris del servei d’urgències.

La CUP ha presentat la moció. Foto: Martí Albesa