En un moment en què s'impulsa l'administració electrònica i l'ús dels tràmits telemàtics, l'organisme de gestió tributària de la Diputació de Girona (Xaloc) ha inaugurat aquest dijous una nova oficina a Olot. Ho fa per conviure entre tràmits telemàtics i gestions presencials descentralitzades. L'objectiu és que qualsevol ciutadà pugui fer els tràmits des de casa, però aquells qui ho prefereixin fer-ho presencialment no hagin de desplaçar-se fins a Girona.
Una mostra d'aquesta descentralització és el repartiment d'oficines que té xaloc a la demarcació. Avui n'hi ha onze en funció dels serveis que cada municipi té delegats a aquest organisme. A la Garrotxa tots els ajuntaments han delegat com a mínim una de les competències de gestió tributària.
Entre l'1 de gener i el 31 de juliol del 2022 es van atendre 5.696 sol·licituds a la comarca. La gran majoria d'elles eren per via telemàtica i telefònica i 1.181 han estat ateses personalment. Ho feien en l'espai que tenien dins del Consell Comarcal de la Garrotxa des del 2010, però ara Xaloc ha optat per traslladar-se a unes oficines pròpies al carrer del Bisbe Lorenzana número 26. L'horari serà de dilluns a divendres de nou del matí a dues del migdia.
La Diputació de Girona obre una nova oficina tributària a Olot
Fins ara estava a la seu del Consell Comarcal, però ara tindrà un espai propi al carrer Bisbe Lorenzana
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de novembre de 2022 a les 16:18
Actualitzat el 17 de novembre de 2022 a les 16:24
Et pot interessar
-
Societat Totes les activitats d'aquest estiu per a infants i joves a Olot
-
Societat La campanya de Garrotxa Sense Fum alerta sobre els nivells d'exposició infantil al tabac
-
Societat Figueres i Olot veuran passar La Vuelta per primer cop els dies 27 i 28 d'agost
-
Societat Olot és l'única capital de comarca gironina que redueix els lloguers
-
Societat Té risc viure entre volcans? Un projecte a la Garrotxa ho aclareix
-
Societat Una oficina itinerant dels Mossos recorrerà cinc pobles de la Garrotxa