
El delegat del Govern, Eudald Casadesús, ha visitat aquest divendres la masia La Canova on la Federació d’Associacions de Veïns d’Habitatge Social de Catalunya (FAVIBC) té previst posar en funcionament un centre ecològic i d’educació ambiental. La Canova està situada dins la Vall del Bac, al municipi de la Vall de Bianya, i es tracta d’un projecte per obrir un equipament per a activitats, formació, trobades i com a escola mediambiental destinada al públic general, però també a les persones en risc d’exclusió.
El delegat del Govern ha pogut conèixer la masia de primer mà aquest matí acompanyat del president de la FAVIBC, Albert Arnau, i de l’alcalde de la Vall de Bianya, Santi Reixach, així com també d'altres membres de l’Associació. La Canova està actualment en la darrera fase de les obres i està previst que pugui iniciar les seves activitats la propera tardor d’aquest any.
La divulgació del coneixement dels temes relacionats amb l’ecologia es durà a terme mitjançant l’organització de cursets, xerrades, col·loquis i trobades dirigits a les associacions i els veïns dels barris d'habitatge social de Catalunya. A més, les instal·lacions també s’oferiran per a realitzar activitats educatives utilitzant elements del medi natural.
La FAVIBC és una organització que aglutina 145 associacions de veïns dels barris d’habitatge social de Catalunya, representant un total de 59.886 habitatges. A les comarques gironines, associacions de veïns de Girona, Salt, Ripoll, La Bisbal d’Empordà, Llagostera, Campdevànol, Camprodon i Ribes de Freser en formen part.
