L'acusat del crim de Can Planas es declara innocent

Publicat el 26 de febrer de 2008 a les 18:00
 
D'aquesta manera, Víctor Manuel Ribó s'ha desvinculat del crim. Afirma que coneixia el fill de la cuinera de Can Planas, Joan Carles Mayà, i que en alguna ocasió ell i dos amics més, el mateix Carreras i Sergio Miguel Álvarez, havien parlat sobre la possibilitat d'anar-hi a robar. 'A mi no m'interessava', ha afirmat Ribó, que ha negat en tot moment els fets. Ribó ha presentat com a coartada que la nit dels fets estava 'a casa', al domicili familiar de Sant Joan les Fonts amb la seva mare.

Tant el fiscal com el lletrat de l'acusació particular han posat sobre la taula els antecedents per robatoris que té Ribó. El fiscal ha relatat els 'modus operandi' de l'acusat en altres robatoris en els quals triava una fàbrica o un establiment i hi entrava a robar aparcant una motocicleta fora per poder fugir amb més rapidesa. Ribó ha concretat que sempre hi entrava a robar a hores que sabia que no hi havia ningú. En aquest sentit, l'advocat de l'acusació particular, Carles Monguilod, li ha preguntat si no podia ser que no sabés que la víctima fos dins la nit del 5 de maig. Ribó ho ha negat i ha reiterat, un cop més, que mai ha estat a Can Planas.

Tot i això, les proves d'ADN revelen que als llençols de la víctima hi havia cabells de l'acusat. Ribó ha atribuït aquest detall al fet que havia deixat roba a Carreras i que potser per això hi havia cabells a l'escenari del crim. Les armes del crim, dos ganivets de gran dimensions dels quals Carreras n'ha reconegut un com a propietat de Ribó, es van trobar en un paquet juntament amb uns guants que es van localitzar a Castellfollit de la Roca. Aquest ha estat el torn de Ribó per reconèixer un dels guants com els que Carreras utilitzava per anar en moto.

El crim va tenir lloc la matinada del 5 de maig del 1997. El fiscal i l'acusació particular sostenen que Ribó, que té antecedents per robatori, va entrar a la masia de la Vall de Bianya amb la intenció d'arreplegar els objectes de valor que hi trobés. El processat va arribar a l'escena del crim a cavall d'una moto robada. Ribó ha negat haver robat la motocicleta i afirma que quan es va reunir amb Carreras per agafar l'autobús per anar a Barcelona i d'allà dirigir-se a Eivissa, el va veure arribar amb una moto d'una marca diferent a la que tenia en aquell temps.

A més, reitera que fins que el van detenir a Dènia (Alacant) quatre dies després del crim, el 9 de maig del 1997, no va saber que Xicu Mayà havia mort a ganivetades.

El processat, que ha passat quatre anys a la presó i en porta set en llibertat amb càrrecs, s'enfronta a una pena de 25 anys de presó i a pagar una indemnització de 390.000 euros. Fiscal i acusació particular li imputen els delictes d'assassinat i de robatori amb violència en concurs amb un de violació de domicili, a més d'una falta de furt.