L'Oficina de Consum inspeccionarà una trentena d'establiments per l'IVA

Publicat el 18 d’octubre de 2008 a les 06:46
 
El seu objectiu és que els responsables dels establiments i els consumidors exerceixin els seus drets i també deures en relació al preu dels productes i els serveis. La llei obliga els establiments a donar la màxima informació sobre els preus dels productes i serveis que ofereixen. Així cada negoci ha d'informar sempre del preu complet o final, amb impostos inclosos i qualsevol altra despesa, si és que n'hi ha. A més, els preus dels productes s'han de mostrar als aparadors, excepte a les joieries i les pelleteries per qüestions de seguretat.

En el cas dels restaurants, els preus s'han d'exhibir tant a l'interior com a l'exterior del local. En canvi, els bars únicament tenen l'obligació de mostrar els preus de manera ben visible però dins del local. Els bars i també els restaurants, a més, han d'incloure sempre l'IVA a les cartes i llistats. Aquest és, entre d'altres, un dels incompliments més freqüents que s'han detectat i que ha motivat aquesta campanya informativa.

L'altre incompliment més freqüent es dóna en el sector dels viatges i la venda de bitllets. Alguns productes anunciats a catàlegs, rètols i altres suports no inclouen els impostos que són obligatoris com, per exemple, les taxes d'aeroport o el cost del carburant. Amb la campanya que ja ha començat es vol eradicar aquestes pràctiques, que es controlaran des de l'Oficina del Consumidor de la Garrotxa. També es comprovarà que els preus anunciats en els fulletons de publicitat coincideixin amb el que realment cobren els establiments. En total i durant l'últim trimestre de l'any a tot Catalunya es faran un miler d'inspeccions, una trentena a la Garrotxa.