Olot crearà una unitat policial dedicada exclusivament a combatre l'incivisme durant les nits a la ciutat. La mesura l'ha pres l'Ajuntament a demanda de la mateixa Policia Local. La unitat estarà formada per tres nous agents i un caporal. També comptarà amb la unitat canina i estarà operativa els vespres i nits. La seva funció principal serà combatre l'incivisme, les ocupacions il·legals o el vandalisme de grups durant les nits.
"Percebem que els creixements demogràfics demanen més seguretat i més agents vigilant l'espai públic", explica l'alcalde de la ciutat, Pep Berga. "Fins ara no hi havia una unitat específica per aquests casos. El que hi havia eren els torns de guàrdia. Quan es produïa una situació d'aquest tipus corresponia que la resolguessin els escamots que llavors estaven de guàrdia. És una iniciativa que ha sorgit del mateix cos de la policia municipal", afegeix el batlle.
L'Ajuntament d'Olot ha pogut crear aquesta nova unitat gràcies a la incorporació de tres nous agents de policia al cos municipal. El procés de contractació ja ha començat i s'espera que les incorporacions es facin realitat els pròxims mesos. Les noves contractacions s'han pogut fer gràcies a les jubilacions que hi ha hagut aquest 2022 al consistori olotí. Des de fa anys, les administracions públiques no poden crear noves places públiques i es veuen obligades a utilitzar les jubilacions per ampliar plantilles. Actualment, la Policia Local d'Olot compta amb més d'una quarantena d'efectius.
Olot crearà una unitat policial dedicada exclusivament a l'incivisme de nit
Societat
Estarà formada per tres agents nous, patrullarà vespres i nits i, entre altres, s'ocuparà de les ocupacions il·legals
ARA A PORTADA
-
Successos Mor a l'hospital una jove de 18 anys després de rebre l'impacte d'una roca en un gorg de Sadernes Redacció
-
Contingut patrocinat Campdevànol es transforma en un escenari de llum amb la Fira de les Espelmes 2026 Redacció
-
Successos Un conductor sense permís atropella un ciclista a Olot, intenta fugir i es nega a fer la prova d'alcoholèmia Redacció
Publicat el
28 de febrer de 2023 a
les 08:00
Et pot interessar
-
Societat Olot desempadrona 1.300 persones en un any per frau: fins a vuit persones en un mateix domicili
-
Societat Restriccions a la circulació motoritzada a l'Alta Garrotxa per reduir el risc d’incendis durant l’estiu
-
Societat
Olot incrementa les sancions per beure alcohol al carrer
-
Societat
El zelador d'Olot canvia de sexe 16 anys després d'entrar a presó
-
Societat
La variant d'Olot i les Preses tindrà 11 quilòmetres i costarà 471,6 milions d'euros
-
Societat
L'hospital d'Olot incorpora el gas del riure en els parts per alleugerir el dolor
