La manifestació es convocarà a dos quarts de quatre de la tarda, a la rotonda del polígon de la Serra, a Sant Esteve d'en Bas, just al punt on hi ha previst que s'obri el trànsit de Bracons. Serà una 'manifestació testimonial' per recordar que encara hi ha gent que s'hi oposa, en creure que 'no calia'. Serà una jornada 'trista' amb 'poc a celebrar', explica Raül Valls. Els membres de la plataforma se senten 'decebuts' al creure que aquesta infraestructura 'es mereixia un debat molt més en profunditat' del que es va arribar a fer, sobretot escoltant les opinions de tècnics i científics, i creuen que s'ha fet amb una 'mancança democràtica important'.
                                                                    Adrià Costa

Aquest és el punt on els manifestants han convocat la trobada.
Però no tot és negatiu. La plataforma també se sent 'satisfeta' per la feina feta i el ressò mediàtic que s'ha generat, sobretot perquè Bracons s'ha convertit en l'emblema d'una 'nova cultura del territori', on les persones 'es qüestionen allò que anys enrere era inqüestionable', com ara una carretera d'aquestes magnituds. 'Molta gent s'ha adonat que determinades actuacions no necessàriament volen dir progrés, que cal també conservar el territori i desenvolupar-lo amb altres activitats, i no pensar que la solució ve donada amb una xarxa de carreteres com a única opció'.
Però no tot és negatiu. La plataforma també se sent 'satisfeta' per la feina feta i el ressò mediàtic que s'ha generat, sobretot perquè Bracons s'ha convertit en l'emblema d'una 'nova cultura del territori', on les persones 'es qüestionen allò que anys enrere era inqüestionable', com ara una carretera d'aquestes magnituds. 'Molta gent s'ha adonat que determinades actuacions no necessàriament volen dir progrés, que cal també conservar el territori i desenvolupar-lo amb altres activitats, i no pensar que la solució ve donada amb una xarxa de carreteres com a única opció'.
Salvem les Valls denuncia la 'pressa' amb què els grups polítics han volgut tirar endavant un projecte que es va començar a gestar a partir de l'any 1994, i evitar així que amb el temps 'es pogués qüestionar encara més i s'acabés aturant'. Segons Valls, alguns sectors polítics i econòmics estaven 'obsessionats' per aconseguir, fos com fos, tenir obert Bracons, sobretot quan es va veure que hi havia una clara oposició de la societat i de determinats col·lectius.
                                                                     J.G/Arxiu

El portaveu de Salvem les Valls, Raül Valls, atenent als periodistes.
La plataforma tampoc entén com es pot obrir una via d'aquestes característiques, sense tenir construïdes les variants d'Olot i les Preses, que haurien de canalitzar l'augment de trànsit de Bracons. Aquesta és una prova, diuen, que 'queda molt per fer' en matèria de planificació territorial i també que les voluntats polítiques i econòmiques sovint van per davant de la 'raonabilitat' a l'hora de fer actuacions que tenen un impacte al territori com aquest.Â
A la capital garrotxina ja s'han començat a sentir algunes veus afirmant que, per tenir ressò mediàtic, tallar la carretera de Bracons amb una manifestació pot ser una bona via.