Els Bombers de la Generalitat hem treballat durant la festivitat de Sant Joan en diversos serveis al medi natural. La majoria, per a rescatar persones accidentades durant l’activitat, i també per alguna recerca que s’ha pogut resoldre satisfactòriament.
A la Garrotxa, a les 12:35 hores, els GRAE (Grup d’Actuacions Especials) s’han activat amb una dotació terrestre quan han estat alertats que dues persones (un adult i un menor) havien caigut en una zona boscosa i de difícil accés per a l’ambulància, a la gorga de la Surita, a Riudaura.
Pocs minuts després, les 12:42 hores, s’alertava d’una persona també caiguda en una zona de difícil accés al pont de les Tries d’Olot. S’hi han desplaçat dues dotacions dels Bombers i el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) l'ha traslladada a un centre sanitari amb l’ambulància.
Extremar les precaucions
Un dia més els Bombers apel·len a la prudència per a poder gaudir del medi natural, amb seguretat, tenint en compte els consells bàsics de seguretat a la muntanya.
D’altra banda, recordar els consells bàsics de seguretat i autoprotecció a la muntanya:
per tal d'evitar possibles accidents és molt important que les persones practiquin activitats al medi natural tinguin consciència de certes mesures preventives, tant en la planificació com durant l’activitat. Així mateix, també és de vital importància la necessitat d'un bon equipament i d'una condició física i psíquica adequada al nivell de l'activitat.
Sant Joan se salda amb dos rescats de muntanya a la Garrotxa
A migdia els Bombers van haver d'evacuar un home a Riudaura i un altre sota el pont de les Tries a Olot
ARA A PORTADA
-
Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària Redacció
-
La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat Redacció
-
-
L’eix gironí, el Pla de Lleida i les comarques de muntanya lideren el creixement català amb un 4,5% Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el 25 de juny de 2020 a les 06:43
Et pot interessar
-
Societat
Olot serà la Ciutat Europea de l’Esport 2026
-
Societat
Comença el nou curs escolar a Olot
-
Societat
Olot reduirà la intensitat de la música, els llums i les atraccions per les Festes del Tura
-
Societat
Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Dispositiu especial de seguretat per a les Festes del Tura
-
Societat
Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant
