Serveis mínims d'Acesa

Publicat el 27 de març de 2010 a les 14:19

Serveis mínims i dispositiu especial per minimitzar l'impacte de les mobilitzacions laborals

Amb motiu de les mobilitzacions laborals dels treballadors d'Acesa previstes pel divendres dia 26 (de 18.00 a 21.00 h) i nit (de 22.00 a 01.00 h) i dissabte dia 27 al matí (de 10.00 a 13.00 h), i davant la manca d'acord entre les parts implicades en el conflicte, la concessionària, el Departament de Treball ha establert serveis mínims i el Servei Català de Trànsit (SCT) i els Mossos d'Esquadra han establert un dispositiu especial d'actuació amb l'objectiu de minimitzar les possibles conseqüències en el trànsit de la protesta.

Les aturades convocades són les següents:

    * Divendres 26 de març: de 18 a 21 hores i de 22 a 01 hores (de l'endemà).
    * Dissabte 27 de març: de 10 a 13 hores.
    * Diumenge 4 d'abril: de 18 a 21 hores i de 22 a 01 hores (de l'endemà).
    * Dilluns 5 d'abril: de 10 a 13 hores.

Els serveis mínims dictats pel Departament de Treball estableixen que a les barreres troncals i barreres d'entrada i sortida de l'autopista:

    * Barreres ateses habitualment per 1 o 2 persones: 1 persona.
    * Barreres ateses habitualment per 3 o 4 persones: 2 persones.
    * Barreres ateses habitualment per entre 5 i 10 persones: 3 persones.
    * Barreres ateses habitualment per més de 10 persones: el 50% del personal habitual.

També el 50% del personal de manteniment, comunicacions i seguretat, centre d'operacions i assistència a l'usuari:

Dispositiu especial de trànsit

Per tal de conciliar el dret a vaga dels treballadors i una circulació segura i fluïda dels usuaris, agents de Mossos d'Esquadra estaran presents en els principals peatges durant les protestes. A més, la concessionària Acesa activarà el protocol que preveu l'aixecament de les barreres amb el conseqüent alliberament del cobrament dels peatges.
 
L'SCT recomana als usuaris que no modifiquin els hàbits i que mantinguin les planificacions previstes per als seus desplaçaments. També demana als conductors que s'informin de la situació viària